ריבועי עוגת גבינה ולוטוס

ריבועי עוגת גבינה ולוטוס

ריבועי עוגת גבינה ולוטוס

המון זמן לא עלה מתכון חדש לבלוג. הראש שלי היה פחות במטבח ובצילומי מתכונים
השנה חג שבועות יוצא בדיוק ביום ההולדת שלי וזו סיבה טובה להכין משהו שאני אוהבת
אפיתי עוגת גבינה בחושה וקלה על בסיס ביסקוויטים והכי חשוב עם ממרח לוטוס שאני מאוד אוהבת
עוגה שאני מיישרת בלי לשים לב

מצרכים

תבנית 25 על 30 ס"מ
מרופדת בנייר אפייה אם רוצים לשלוף את העוגה מהתבנית

בסיס

100 גרם עוגיות לוטוס
100 גרם ביסקוויטים
100 גרם חמאה מומסת ולא רותחת
3 כפות ממרח לוטוס

מלית גבינה

750 גרם גבינה לבנה 5% או 9%
200 מ"ל שמנת חמוצה 15%
150 מ"ל יוגורט טבעי 3%
4 ביצים גודל L
150 גרם סוכר (3/4 כוס)
1 כפית תמצית וניל
70 גרם קורנפלור (1/2 כוס)

ציפוי

צנצנת ממרח לוטוס פחות 3 כפות שהשתמשנו בהן לבסיס 
16 עוגיות לוטוס

ריבועי עוגת גבינה ולוטוס

אופן הכנה

  1. לחמם תנור 170 מעלות
  2. טוחנים יחד עוגיות לוטוס וביסקוויטים. מוסיפים חמאה מומסת וממרח לטוס. מערבבים לאחידות ומשטחים בתבנית, מהדקים עם כף כדי שהבסיס יהיה יציב ולא מתפורר.
  3. מערבבים יחד את כל חומרי מלית הגבינה בעזרת מטרפה ויוצקים לתבנית.
  4. אופים כשעה. העוגה צריכה להיות בהירה ולא שחומה או זהובה ומעט רוטטת. היא תתייצב בקירור
  5. מצננים היטב ומעבירים למקרר לפחות לחמש שעות.
  6. אם רוצים מסירים את נייר האפייה ומעבירים לצלחת הגשה.
  7. מחממים ממרח לוטוס בחום נמוך במיקרוגל רק כדי שיהיה נוזלי. מוזגים מעל העוגה הקרה, מישרים לשכבה אחידה ומסדרים עוגיות לוטוס. 
  8. שומרים במקרר. העוגה נשמרת לפחות שבוע
ריבועי עוגת גבינה ולוטוס

הערות והצעות

  • אפשר להשתמש רק בביסקוויטים או רק בעוגיות לוטוס לבסיס העוגה. אני אוהבת לערבב בניהן כי זה יותר טעים לי
  • ניתן להשתמש בממרח לוטוס חלק או קרנצ'י
  • אפשר לאפות את העוגה בתבנית עגולה בקוטר 25 או 24 ס"מ
ריבועי עוגת גבינה ולוטוס