עוגת שזיפים של סבתא חנה מהקיבוץ

 עוגת שזיפים של סבתא חנה מהקיבוץ

עוגת שזיפים שאני מכינה כבר שנים, יש בה שילוב נפלא של בצק מתוק מול חמיצות השזיפים. את העוגה הזאת אכלתי פעם ראשונה אצל אמא של חגי, סבתא חנה מהקיבוץ. זה היה באחד הביקורים הראשונים שלי אצל משפחתו של חגי מהקיבוץ, יום שישי עם המסורת המשפחתית של משפחת בן דרור. ארוחת ארבע בחמש עם קפה חם בחורף וקפה קר ומוקצף עם גלידה בקיץ וליד עוגה תוצרת בית שאמא של חגי הכינה במקצועיות רבה. ברפרטואר שלה היו מבחר עוגות בסגנון אירופאי כמו עוגות פרג, תפוחים, קרם תפוז ועוד אבל העוגה שאני הכי אהבתי הייתה עוגת שזיפים

ניסיתי לשחזר את המתכון בבית לפי המתכון של חנה שאולוב וזה היה דומה אבל שונה. לאט לאט למדתי שאת השזיפים צריך לפרוס דק ולסנן מהנוזלים וחשוב להכין את העוגה בתבנית בגודל המתאים שלא תהייה גבוהה מידי או שטוחה מידי. גם הילדים שלי, הנכדים של סבתא חנה אוהבים עד היום את עוגת השזיפים שלה. סבתא חנה ,אמא של חגי האיש שאיתי, נפטרה בקיץ 2017 בשיבה טובה. המתכון הזה מזכיר לכולנו את העוגות הנהדרות שלה.

עוגת שזיפים של סבתא חנה מהקיבוץ

מצרכים

תבנית עגולה בקוטר 26 או תבנית מלבנית  משומנת ומרופדת בנייר אפייה

בצק

420 גרם קמח  (3 כוסות)
1 שקית אבקת אפייה
200 גרם סוכר (1 כוס)
200 גרם חמאה (להוציא מהמקרר חצי שעה לפני ההכנה)
1 ביצה גודל L
3 כפות חלב או מיץ תפוזים

מלית שזיפים

650 גרם שזיפים טריים (סנטה רוזה עדיף)
4 כפות ריבה אדומה חלקה (תות או דובדבן)
4 כפות סוכר

אופן הכנה

מלית שזיפים

שוטפים את השזיפים, מייבשים וחותכים לפרוסות דקות. מוסיפים לשזיפים 4 כפות סוכר ומערבבים. מניחים בצד וממשיכים בהכנת המתכון. מחממים את הריבה במיקרוגל בחום בינוני או במחבת קטנה על הגז שתגיע למצב שהיא חלקה וללא גושים.

עוגת שזיפים של סבתא חנה מהקיבוץ

בצק

מחממים תנור ל 180 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה אם זו תבנית מלבנית ותבנית עגולה משמנים בסיס ודפנות. במעבד מזון או קערת מיקסר (גדול) שמים קמח, אבקת אפייה, סוכר וחמאה. מעבדים עם להב פלדה או וו גיטרה עד לקבלת פירורים ולאחר מכן מוסיפים ביצה וחלב. ממשיכים לעבד עד לקבלת בצק אחיד.  מחלקים את הבצק לשני חלקים. 2/3 מהבצק לבסיס כולל 2 ס"מ גובה דפנות התבנית. את ה- 1/3 הנותר  לשמור בצד לפיזור מעל תערובת השזיפים.  

למרוח את הריבה על הבצק בבסיס התבנית, לסנן את השזיפים ולפזר אותם מעל הבצק, ליישר.
לפורר את שליש הבצק ששמרנו מעל השזיפים ולאפות כ- 45 דקות עד שעה לקבלת צבע זהוב יפה
. מומלץ לאחסן את העוגה במקרר כך היא נשמרת היטב לכמה ימים.

עוגת שזיפים של סבתא חנה מהקיבוץעוגת שזיפים של סבתא חנה מהקיבוץ


עוגת שזיפים של סבתא חנה מהקיבוץ