סלט סלרי עם חמוציות ובוטנים ברוטב נהדר

סלט סלרי עם חמוציות ובוטנים ברוטב נהדר

בשבילי סלט זו ארוחה שלמה. אני אוהבת להכין לעצמי סלטים מושקעים
והכי מצחיק בסוף שאר המשפחה זוללת לי את הסלטים :)
סלט סלרי עם חמוציות ובוטנים אותו למדתי להכין מאחותי הקטנה.
כבר כמה שנים אחותי מביאה לכל ארוחת חג או ארוחה משפחתית סלט סלרי נהדר ואני כמובן מצאתי עצמי מוסיפה את המתכון למחברת שלי והשנה בגלל הקורונה אני נאלצת להכין את הסלט במקום אחותי האהובה. הוספתי לסלט הבסיסי קוביות תפוחים שממש שדרגו את הסלט
וכמובן לא לוותר על הבוטנים למרות שאלמוגי אומר שהוא מעדיף פקאן טבעי.

סלט סלרי עם חמוציות ובוטנים ברוטב נהדר

מצרכים

צרור עלי סלרי (ראו הערות לגבי הכמות)
150 גרם חמוציות מיובשות
150 גרם בוטנים מטוגנים מלוחים
1 תפוח עץ חתוך לקוביות

רוטב לסלט

60 מ"ל מיץ לימון ( 1/4 כוס)
2 כפות חומץ תפוחים
60 מ"ל שמן זית (1/4 כוס)
1 כפית חרדל חלק
2 שיני שום כתוש
3 כפות מעדן פרי או ריבת משמש או כל פרי שטעים לכם
מלח ופלפל לפי הטעם

סלט סלרי עם חמוציות ובוטנים ברוטב נהדרסלט סלרי עם חמוציות ובוטנים ברוטב נהדר

אופן הכנה

רוטב לסלט

אני שמה את כל מרכיבי הרוטב בצנצנת ומנערת היטב. הרוטב נשמר במקרר כשלושה ימים ואפשר כמובן להכין אותו מראש

הרכבת הסלט

לשטוף היטב את הסלרי, לקצוץ את העלים ולחתוך את הגבעולים לפרוסות דקות לשים בקערת הגשה ולפזר מעל קוביות תפוח, חמוציות ובוטנים. ניתן להכין עד שלב זה מראש ולשמור במקרר ואת הרוטב להוסיף ממש לפני ההגשה. הסלט עם הרוטב נשמר כיומיים במקרר לרוב מחסלים אותו בארוחה.

סלט סלרי עם חמוציות ובוטנים ברוטב נהדר

הערות והצעות

  • בראש השנה הסלרי האמריקאי ממש עלוב ולכן כדאי לקנות שתי אריזות לעומת זאת בפסח הצרור עצום בגודלו ואז מספיק רק אחד
  • השתמשתי בבוטנים מטוגנים ומלוחים. זה פשוט ממכר! כמובן שאפשר להשתמש באיזה אגוזים שאוהבים
  • לא אוהבים חמוציות? שימו איזה פרי מיובש שטעים לכם. הכל מתאים כאן
  • התפוח שהשתמשתי בו לסלט מסוג "גאלה". גם כאן אפשר לשים מה שיש בבית או מה שטעים לכם
  • לא לוותר על החומץ ברוטב וכן יש גם מיץ לימון. יוצא מאוזן להפליא בטעמים. אם אין לכם חומץ תפוחים גם חומץ רגיל מתאים כאן
סלט סלרי עם חמוציות ובוטנים ברוטב נהדר