בלינצ'ס תרד וגבינות

בלינצ'ס תרד וגבינות 

מנה נהדרת לארוחה חלבית ולארוחת חג שבועות. שנה שעברה אמי לימדה אותי להכין עלי בלינצ'ס ומאז אני מכינה בלינצ'סים במבחר מליות וכדי לגוון מכינה גם מתוקים וגם מלוחים. בבלינצ'ס תרד השתמשתי בעלי תרד טריים אותם חלטתי וערבבתי עם גבינות.

בלינצ'ס תרד וגבינות

מצרכים 

10 בלינצ'סים שמנמנים

בלינצ'ס

140 גרם קמח (1 כוס)
קורט מלח, קורט סוכר
1 כף שמן
2 ביצים גודל
L
180 מ"ל חלב (3/4 כוס)
180 מ"ל מים (3/4 כוס)

מלית תרד

300 גרם תרד טרי
100 גרם גבינת קשקבל
100 גרם קרם פרש (או שמנת חמוצה מעל 15%)
50 גרם גבינה בולגרית
1 ביצה
1/4 כפית מלח, מעט פלפל שחור גרוס
להגשה - חמאה לשימון התבנית, גבינת פרמזן

אופן הכנה

מלית תרד

מרתיחים מים בסיר בינוני ,יש למלא את הסיר עד 3/4 הגובה במים. 
בינתיים שוטפים היטב את התרד ומפרידים אותו מהגבעולים .
מכינים קערה גדולה עם מים קרים ומעט קוביות קרח אליה נוציא את התרד.
כשהמים רותחים בסיר מוסיפים את עלי התרד מערבבים מעט ומחכים שתי דקות לאחר מכן בעזרת כף מחוררת מוציאים את התרד לקערת המים הקרים.
ממתינים כחמש דקות ואז שופכים למסננת. סוחטים את התרד מהנוזלים וחותכים לרצועות דקות (חשוב לסחוט היטב את התרד)
מערבבים את התרד עם קרם פרש, גבינות, ביצה מלח ופלפל שחור. 
מאחסנים את המלית במקרר עד שנסיים להכין את הבלינצ'ס
.

בלינצ'ס תרד וגבינותבלינצ'ס תרד וגבינות

בלינצ'ס

  1. להכין מחבת שטוחה בקוטר 26 ס"מ, רצוי עם ציפוי טפלון או ציפוי אחר שמונע הדבקות הבלינצ'ס למחבת. לנפות קמח לקערה בינונית, להוסיף קורט מלח וסוכר וניל, לערבב היטב וליצור גומה.
  2.  לערבב בכלי נפרד מים, חלב, שמן וביציםלשפוך לתוך הגומה בקמח תוך כדי ערבוב עם מטרפה. לערבב עד שמתקבלת בלילה אחידהאני נוהגת לסנן את הבלילה של הבלינצ'ס כדי שלא יהיו הפתעות של גושי קמח קטנים ומעצבנים
  3. מחממים מחבת על אש בינונית, משמנים במעט חמאה ומוזגים פנימה 1/4 כוס מבלילת הבלינצ'ס (חשוב לערבב את הבלילה לפני שמוזגים!) להטות את המחבת בצורה מעגלית-סיבובית כדי שהבלילה תכסה יפה את כל שטח הפנים של המחבת
    לטגן את הבלינצ'ס למשך דקה עד שהקצוות מקבלים גוון חום זהוב ומתקפלים מעט כלפי פניםהופכים את הבלינצ'ס לצד השני וממשיכים לטגן למשך חצי דקה. את הבלינצ'ס המוכן מעבירים לצלחת גדולה ומכסים במגבת מטבח נקייהממשיכים להכין בלינצ'סים עד שהבלילה נגמרת.
  4. מניחים על צלחת גדולה עלה בלינצ'ס ,לוקחים כף גדושה ממלית התרד ומניחים בשליש התחתון של הבלינצ'ס. סוגרים את הבלינצ'ס קודם מרימים את הבלינצ'ס משני צדדיו ומכסים את מלית התרד ואז מגלגלים מהחלק התחתון ומהדקים תוך כדי גלגול. מניחים בתבנית או צלחת הגשה שמתאימה לחימום בתנור אותה שימנו במעט חמאה.
    מסדרים בתבנית את הבלינצ'סים שמלאנו בתרד מפזרים מעל גבינת פרמזן ואופים 15 דקות להזהבה. מגישים חם. ניתן לשמור במקרר עד שלושה ימים
בלינצ'ס תרד וגבינות