פאי אגוזים קל להכנה

 פאי אגוזים קל להכנה

אחד הקינוחים הכי אהובים עלינו הוא פאי אגוזים עם גלידה. אני אוהבת להגיש את הפאי חמים ואז יש הדגשה של טעמים וניגוד מעולה יחד עם הגלידה.
המתכון הזה ממש קל להכנה כי את הבסיס לפאי הכנתי מביסקוויטים ולא מבצק פריך
.
בפסח אני מכינה את הבסיס מעוגיות יין ואם מצאתם ביסקוויטים ללא גלוטן אז הם תחליף מצוין
אני תמיד דואגת לכך שהמתכונים שלי יהיו מחומרי גלם נגישים ולכן המלית לא מכילה סירופ תירס שהוא מאוד פופולרי בפאי אגוזים אבל תראו איך אפשר להכין פאי אגוזים מעולה וטעים בלעדיו.

פאי אגוזים קל להכנה

מצרכים

תבנית פאי נשלפת בקוטר 24 ס"מ

קלתית

250 גרם ביסקוויטים טחונים דק
100 גרם חמאה מומסת
מלית אגוזים
100 גרם סוכר
60 גרם סילאן (3 כפות)
125 מ"ל שמנת מתוקה
50 גרם חמאה
1 כפית תמצית וניל
2 ביצים גודל
L
1/4 כפית מלח
200 גרם אגוזים קצוצים לא קלויים (לא טחונים דק!)

לעיטור- 50 גרם חצאי פקאן טבעי ולא קלוי

אופן הכנה

קלתית 

מחממים תנור ל- 170 מעלות. מערבבים ביסקוויטים טחונים עם חמאה מומסת. מהדקים לתבנית ולדפנות. אופים 10 דקות ומוציאים מהתנור לצינון. בשלב הזה אני מהדקת שוב עם כף את הביסקוויטים בעיקר לדפנות כדי שיהיה יציב ומהודק ממש טוב. לא לכבות את התנור כי עוד רגע תכניסו אליו שוב הפאי להמשך אפייה.

פאי אגוזים קל להכנהפאי אגוזים קל להכנה

מלית אגוזים

בסיר קטן לשים שמנת מתוקה, חמאה, סוכר וסילאן. להביא לרתיחה, לערבב היטב להמסת הסוכר והחמאה. להוריד מהאש (אפשר לשים הכל בקערת זכוכית ולחמם במיקרוגל למשך דקה בחום בינוני עד להמסה מלאה) להוסיף ביצה אחת אחרי השנייה ולערבב עם מטרפה. למזוג פנימה תמצית וניל ולערבב, להוסיף מלח ואגוזים קצוצים ולערבב. להעביר לתבנית הפאי וליישר. לסדר מעל חצאי פקאן ולהכניס לתנור החם. להוריד טמפרטורה ל- 160 מעלות. זמן אפייה כחצי שעה עד להזהבה . לצנן היטב, כלומר להעביר למקרר לשעה בערך ואר לאחר מכן להעביר לצלחת הגשה. לשמור במקרר עד להגשה.

הערות והצעות

  • אני מחלקת את סוגי האגוזים לחצי כמות פקאן וחצי כמות אגוזי מלך. אפשר לגוון בסוגי האגוזים לפי מה שיש לכם ואתם אוהבים באותה הכמות כפי שכתוב במתכון
  • אם בחרתם להשתמש בבוטנים יש לקלות אותם לפני השימוש
  • אפשר להחליף סילאן בדבש באותה הכמות
  • לפרווה יש להחליף חמאה במרגרינה ושמנת מתוקה בשמנת צמחית
  • במקום ביסקוויטים בפסח אני משתמשת בעוגיות יין או ביסקוויטים ללא גלוטן באותה הכמות
  • ניתן להחליף את קלתית הביסקוויטים בקלתית מבצק פריך
פאי אגוזים קל להכנה