סלט ירוק עם תפוחים ברוטב חרדל משגע

סלט ירוק עם תפוחים ברוטב חרדל משגע

סלט ירוק עם תפוחים הוא סלט קלאסי אהוב במיוחד. קצת כמו שמלה שחורה קלאסית שכל פעם מגוונים בתכשיטים, נעליים ועוד :)
אני משחקת עם התוספות לפי מה שיש לי בבית, לפעמים אני מוסיפה חמוציות או משמשים מיובשים קצוצים תמיד רבים אצלנו על תוספת האגוזים אז אני שמה מהם הרבה כדי שלא יחסר ויהיה לכולם.
לרוטב יש תפקיד חשוב בחיבור בין מרכיבי הסלט. הרוטב על בסיס חרדל ומיץ תפוח לימון טבעי הדגש על מיץ טבעי כי המיץ בו השתמשתי הוא ללא תוספת סוכר, ללא חומרים משמרים וממש איכותי וזה מאוד השפיע על הטעם של הרוטב.
השילוב בין מיץ תפוחים טבעי, לימון, חרדל ושאר חומרי הרוטב יצר רוטב עדין ומאוזן והכי חשוב טעים.
סלט ירוק עם תפוחים ברוטב חרדל משגע

מצרכים

לקערת סלט גדולה ורחבה

עלי רוקט (אורוגולה)
לקט של עלים לסלט,עדיף קטנים
חסה (איזה סוג שטעים לכם)
בייבי תרד
1 תפוח עץ ירוק מהסוג החמוץ, 1 תפוח עץ אדום (מהסוג שטעים לכם)
100 גרם אגוזים קלויים (פקאן, קשיו, מלך ועוד אפשר סוג אחר או כמה)

הערה לגבי העלים - אני קונה את העלים בשקיות קטנות, אפשר להשתמש רק בסוג אחד. ממליצה לא לוותר על הרוקט הוא מוסיף המון המון טעם לסלט הירוק.

רוטב

1-2 כפות חרדל, ממרח חלק ולא גרגרים
5 כפות שמן זית
240 מ"ל מיץ תפוחים טבעי (1 כוס)
60 מ"ל מיץ לימון טרי או משומר (1/4 כוס)
1 שן שום טרי כתושה
מיץ לימון טרי או משומר למניעת השחרת התפוחים
1 כף חומץ בלסמי
1/2 מלח
1/4פלפל שחור

סלט ירוק עם תפוחים ברוטב חרדל משגע

אופן הכנה

לסדר את העלים בקערה, כדאי לבדוק ולמיין שלא מסתתר לו איזה עלה רקוב ומקלקל לנו את הסלט. לפרוס את התפוחים לפרוסות דקות, אני ממליצה לטפטף עליהם מעט מיץ לימון למניעת השחרה. יש לסדר את פרוסות התפוחים מעל העלים ולאחר מכן לפזר את האגוזים.

הכנת הרוטב

את הרוטב אני מכינה בתוך בקבוק המיץ, זה פטנט מושלם מכיוון שככה אני מכינה את הרוטב מראש, סוגרת את הבקבוק עם המכסה ושומרת במקרר. גם צנצנת ריבה תחליף נהדר את בקבוק המיץ. למזוג שני שליש ממיץ התפוח ולימון לכוס ולשמור בצד (לפעמים צריך להוסיף עוד מיץ בהכנת הרוטב ואם לא תמיד אפשר לשתות בהנאה) לתוך הבקבוק עם המיץ הנותר יש להוסיף את כל חומרי הרוטב, לסגור את המכסה ולשקשק את הבקבוק לקבלת רוטב אחיד. כמובן יש לטעום ולתקן טעמים לפי הצורך. את הרוטב אני מוסיפה ממש לפני ההגשה כדי שהסלט יהיה רענן והעלים יישארו פריכים וטעימים.

סלט ירוק עם תפוחים ברוטב חרדל משגע

סלט ירוק עם תפוחים ברוטב חרדל משגע