חרוסת תוצרת בית

חרוסת תוצרת בית 

מתכון מסורתי של אמי היקרה. לרוב אמי היא זו שמכינה את החרוסת המושלמת והטעימה הזו.
השנה אני זו שהכינה אותה בכל זאת מסורת משפחתית צריך ורצוי  לשמר.
בסיס החרוסת אלו תמרים מגולענים אליהם מוסיפים מבחר אגוזים
.

חרוסת תוצרת בית

מצרכים

1 חבילה תמרים בוואקום (500 גרם)

250 גרם אגוזי פקאן טחונים

250 גרם אגוזי בונדוק (לוז) טחונים

250 גרם אגוזי מלך טחונים

180 מ"ל (2/3 כוס) יין מתוק לקידוש

אופן הכנה

  • ללוש בקערה גדולה את התמרים, לרכך אותם והכי חשוב לשים לב שאין שאריות גלעינים זה מאוד לא נעים לתת ביס בכדור חרוסת ולגלות בפנים גלעין שובב. להוסיף את האגוזים ולמזוג מהיין כחצי כמות ולהוסיף את שאר הכמות לפי הצורך.
  • ללוש היטב את כל החומרים לעיסה אחידה. בתחילה העיסה מאוד שומנית בגלל השומן שמופרש מן האגוזים. לא להילחץ זה ייספג בהמשך. ליצור כדורים קטנים לאחסן במקרר בקופסה אטומה ולשמור היטב עד ערב הסדר. זה כל כך טעים שעלול להיחטף לפני 

הערות והצעות

  1. שאלו אותי מה אפשר לשים במקום יין קידוש. מציעה לנסות תירוש או מיץ ענבים טבעי ללא תוספת סוכר
  2. אם אתם רוצים לגוון בסוגי האגוזים זה אפשרי רק אל תגלו לאמא שלי שהחלפתם:) 
  3. אסור לקלות את האגוזים לפי המתכון של אמי אבל בנינו מה כבר יקרה? אם זה חשוב לכם תנסו. אני כמובן מכינה בדיוק כמו אמא שלי.
חרוסת תוצרת בית