עוגת גבינה ועוגיות אוראו ללא אפייה

עוגת גבינה ועוגיות אוראו ללא אפייה

עוגה ממש קלה להכנה ומאוד אהובה. אצלי בבית עוגיות אוראו נחטפות על ידי הילדים ואם אני מתכננת להכין עוגה עם עוגיות אוראו. מיד אני מחביאה אותן עמוק בארון, מאחורי קופסאות השימורים. העוגה ללא ג'לטין וללא ביצים חיות. מה שמייצב את העוגה זהו האינסטנט פודינג לכן חשוב להשתמש בפודינג איכותי . אצלי אוהבים לאכול את עוגת גבינה ועוגיות אוראו חצי קפואה כמו עוגת גלידה אבל אז קשה יותר לחתוך את הביסי כי העוגיות קפואות ממש חזק במקרה כזה אפשר להכין תחתית מטורט שוקולד או בראוניז.

עוגת גבינה ועוגיות אוראו ללא אפייה

מצרכים

תבנית קפיצית בקוטר 24 ס"מ

בסיס עוגיות אוראו

200 גרם ביסקוויטים טחונים
100 גרם עוגיות אוראו (8 עוגיות אוראו טחונות דק או עוגיות סנדוויץ' בטעם שוקו וניל שאוהבים)
120 מ"ל שמנת מתוקה (1/2 כוס)
50 גרם חמאה
50 גרם שוקולד מריר

מלית גבינה ועוגיות אוראו

500 גרם גבינה לבנה 5% או 9%
500 מ"ל שמנת מתוקה
1 חבילה אינסטנט פודינג וניל (80 גרם)
100 גרם סוכר (1/2 כוס)
150 גרם עוגיות אוראו (12 עוגיות)

ציפוי שוקולד

160 מ"ל שמנת מתוקה (2/3 כוס)
100 גרם שוקולד מריר
100 גרם שוקולד חלב
לעיטור - 4 עוגיות אוראו קצוצות עבה ולא דק  או שוקולד לבן מומס
עוגת גבינה ועוגיות אוראו ללא אפייה

אופן הכנה

בסיס עוגיות

לרפד תבנית בניר אפיה. רצוי לשים שקף מסביב על מנת שיהיה קל לשחרר את העוגה לאחר ההקפאה ויהיה לה גימור חלק. לשים בקערת זכוכית שמנת מתוקה, חמאה ושוקולד ולהמיס במיקרוגל במשך דקה על חום בינוני. לערבב היטב עם מטרפה, אם לא נמס לגמרי להוסיף עוד כמה שניות במיקרוגל עד להמסה מלאה. להוסיף פנימה את הביסקוויטים והאוראו. לערבב היטב עם כף עץ עד שמתגבש. ניתן גם לערבב ביד אם לא חם מידי. לרפד את תחתית התבנית, ולא את הדפנות, להדק היטב - לא חזק מדי אחרת התחתית תהיה דחוסה וקשה לחיתוך. להכניס למקפיא למשך חצי שעה.

מלית גבינה ועוגיות אוראו

להקציף שמנת מתוקה עם חצי חבילה אינסטנט פודינג וניל (40 גרם) לקצפת יציבה.  להקציף יחד, במהירות בינונית גבינה לבנה, סוכר ואינסטנט פודינג וניל (חצי חבילה) לתערובת אחידה שהסוכר יימס. לקפל את הקצפת בעזרת מרית לקערה עם תערובת הגבינה. להוסיף פנימה עוגיות אוראו קצוצות ולקפל בעדינות. להוציא את התבנית מהמקפיא ולהעביר אליה את תערובת הגבינה. להדק היטב ולישר. להכניס למקפיא למשך 8 שעות לפחות.

עוגת גבינה ועוגיות אוראו ללא אפייה

ציפוי שוקולד

לשים בקערת זכוכית שמנת מתוקה, שוקולד מריר ושוקולד חלב קצוצים דק.

להמיס במיקרוגל בחום בינוני כדקה ולערבב, אם לא נמס לגמרי להוסיף עוד כמה שניות עד להמסה מלאה. לערבב עם מטרפה לקבלת ציפוי חלק ולמזוג מעל העוגה הקפואה. אם רוצים לעטר עם שברי עוגיות אוראו, יש לפזר את שברי העוגיות מעל הציפוי שזה עתה מזגנו מעל העוגה בעודו חם, כדי שהעוגיות ידבקו לציפוי.  אם רוצים לעטר עם שוקולד לבן מומס, עושים זאת בהמשך, לאחר שחרור העוגה מהתבנית, כשהצפוי קפוא. מחזירים את העוגה למקפיא לשעה. לאחר שעה, משחררים מהתבנית ומניחים על צלחת הגשה. לתת לעוגה להפשיר שעה בחוץ ולהעביר אותה למקרר עם כיסוי מתאים, שלא תספוג ריחות וטעמים מהמקרר.

הערות והצעות

  • ציפוי השוקולד יוצא בשכבה עבה (כמו שאנחנו אוהבים) אם אתם לא אוהבים. הפחיתו בחצי את כמויות הציפוי
  • לא אוהבים ציפוי שוקולד? אפשר במקום למרוח או לזלף קצפת. 
  • אם אתם מאוהבי גבינות שמנת, ניתן להחליף מחצית מכמות הגבינה בגבינת שמנת כמו נפוליאון
  • את העוגה מומלץ לפרוס עם סכין שטובלים בכוס מים רותחים ומנגבים.
  • העוגה טובה במקרר עד שלושה ימים. לרוב מתחסלת כל כך מהר שאין שום דיון לכמה ימים היא טובה. העוגה נהדרת לאכילה גם כשהיא חצי קפואה ולא מופשרת לגמרי. זה באמת עניין של העדפה אישית. כאשר העוגה מופשרת לגמרי היא יותר רכה ואז גם הטעמים נפלאים
עוגת גבינה ועוגיות אוראו ללא אפייה