פאי גבינה עם חלבה ושוקולד

 פאי גבינה עם חלבה ושוקולד

פאי גבינה עם חלבה ושוקולד שילוב מעולה של טעמים. אני כל כך אוהבת מתוקים עם שוקולד וחלבה
אז החלטתי לחבר מלית גבינה אליהם.
הכנתי קרם חלבה עם גבינת שמנת וזה יצא מעולה ממש מבחינת המרקם והטעם
.

פאי גבינה עם חלבה ושוקולד

מצרכים

לתבנית פאי בקוטר 24 ס"מ

קלתית בצק פריך

210 גרם קמח (1/2 1 כוסות)
150 גרם חמאה קרה
75 גרם סוכר (1/3 כוס)
1 ביצה גודל L
1/2 כפית תמצית וניל
קורט מלח
1 - 2 כפות מים קרים

קרם גבינה וחלבה

225 גרם גבינת שמנת 16% (1 גביע)
100 גרם שוקולד לבן קצוץ
150 גרם חלבה וניל קצוצה
250 מ"ל שמנת מתוקה 
40 גרם אינסטנט פודינג וניל

גאנאש שוקולד מריר

125 גרם שוקולד מריר קצוץ
125 מ"ל שמנת מתוקה 

אופן הכנה

קלתית בצק פריך 

בקערת מערבל שמים חמאה חתוכה לקוביות וסוכר. מערבלים עם וו גיטרה עד לאיחוד בין החמאה לסוכר מעבדים לפירורים ואז מוסיפים ביצה ותמצית וניל ומעבדים.  מנפים את הקמח ומוסיפים לתערובת. מערבלים רק עד לקבלת בצק אחיד. אם הבצק לא מתגבש מוסיפים 1-2 כפות מים קרים.
חשוב לא לערבל יותר מידי את הבצק כי זה "שורף" את הבצק ואז יהיה לנו בצק לא מספיק פריך. עוטפים את הבצק בניילון נצמד ומקררים כשעה.  מקמחים מעט משטח עבודה, מרדדים את הבצק כ- 3 ס"מ יותר מקוטר תבנית הפאי.
מעבירים את הבצק לתבנית הפאי, מהדקים את הבצק לדפנות. דוקרים את התחתית בעזרת מזלג. מקררים חצי שעה לפחות, אני ממליצה להקפיא.  לאחר הקירור להניח על הבצק נייר אפייה (לקמט ולמעוך את הנייר כדי שיהיה גמיש) ומעל הנייר להניח משקולות כמו שעועית יבשה או חומס יבש.
התהליך נקרא אפייה עיוורת. לאפות בתנור בחומם מראש ל-170 מעלות כ-15 דקות.. להסיר את הנייר עם המשקולות ולהמשיך לאפות לקבלת קלתית אפויה וזהובה
. מצננים את הקלתית.

מלית קרם גבינה וחלבה 

בקערת זכוכית בינונית לשים שוקולד לבן קצוץ, חלבה קצוצה ולמזוג מעל 125 מ"ל (חצי מיכל) שמנת מתוקה. להכניס למיקרוגל ולחמם על חום נמוך דקה.
לערבב מעט ושוב לחמם על חום נמוך דקה לערבב עם מטרפה. אם עדיין יש גושים להוסיף עוד זמן חימום על חום נמוך לא יותר מדקה. לצנן מעט את התערובת. להוסיף גבינת שמנת (אני מוציאה אותה מהמקרר חצי שעה לפני השימוש) ולערבב לקרם חלק
. להקציף 125 מ"ל (חצי מיכל) שמנת מתוקה עם אינסטנט פודינג לקצפת יציבה אך לא נוקשה ולקפל לקרם החלבה.
רבע מהקרם להעביר לשק זילוף עם צנתר שבחרתם ולשים במקרר
. למלא את הקלתית בקרם ולהעביר למקפיא למשך שעה

פאי גבינה עם חלבה ושוקולד

ציפוי שוקולד 

להרתיח שמנת מתוקה (אפשר גם במיקרוגל) ולשפוך מעל שוקולד קצוץ ששמנו בקערה. לתת לעמוד כדקה מכוסה (אני שמה צלחת גדולה מעל הקערה) לבחוש היטב עם מטרפה עד קבלת תערובת אחידה. לצנן מעט ולמזוג על הפאי. להעביר את הפאי למקרר או למקפיא לייצוב הציפוי ואחרי כשעה לזלף את הקרם שנותר. לאחסן את הפאי במקרר עד ההגשה. ניתן להקפיא בקופסה אטומה

הערות והצעות

אפשר להשתמש בשמנת מתוקה להקצפה 38% במקום 32%גבינת שמנת ניתן להשתמש באיזה אחוזי שומן שתבחרו אבל זו צריכה להיות גבינת שמנתניתן להכין קלתית מביסקוויטים או לקנות קלתית פאי מוכנה.

פאי גבינה עם חלבה ושוקולד