בלינצ'ס של אמא שלי עם גבינה וצימוקים

 בלינצ'ס של אמא שלי עם גבינה וצימוקים

זיכרונות ילדות של אוכל נשמרו אצלי היטב. מגיע כעסקת חבילה עם ריחות, טעמים נשכחים ותחושות מגוונות. כשהייתי ילדה קטנה, בת שנתיים ההורים שלי חזרו לגור בקיבוץ בו הכירו.
גרנו בקיבוץ שלוש שנים. החדר של ההורים בקיבוץ היה חדר קטנטן עם פינת שינה להורים, פינה קטנה לישיבה ומטבח פיצי. אנחנו ישנו בבתי הילדים (אני ממש לא אהבתי את הלינה בבית הילדים) וכדי לפנק אותנו מידי פעם במטעמים אמי הייתה מכינה בלינצ’ס על גזייה.
טקס הבלינצ’ס היה כך, אמי יושבת על מדרגות הכניסה לחדר ומוזגת את בלילת הבלינצ’ס למחבת. מכינה ערמות של בלינצ’ס דקיקים ולאחר מכן ממלאת אותם בגבינה עם קינמון, מעט סוכר וצימוקים 
בהמשך כשגרנו בעיר הבלינצ’ס שודרגו עם מלית ממרח שוקולד וחלבה קצוצה (וטוגנו על כיריים ולא על גזייה) שנים רבות נמנעתי מלהכין בלינצ’ס כי זה המאכל שאמי אלופה בו ואין סיכוי שאצליח להכין כמוה בלינצ’ס דקיקים ומושלמים.
ניסיתם פעם להכין מתכון של בערך?  קצת קמח קצת סוכר ומים לפי הצורך? כי זה המתכון של אמא שלי. ניסינו יחד להעביר את ה – בערך לכמויות מדויקות.
התאמנתי לא מעט על בלילה במרקם ובסמיכות הרצויה ועוד אימונים על הבלינצ’ס בעובי המתאים. מסתבר שדווקא המאכלים הכי פשוטים מצריכים מיומנות רבה, אימון ומשמעת עצמית אז אם עוד לא הכנתם אף פעם בלינצ’ס אתם ממש בחברה טובה. לא להתייאש פשוט להכין שוב ושוב עד שתתפסו את אופן ההכנה. את התנועה הסיבובית של המחבת והזמן המדויק של טיגון הבלינצ’ס.
בלינצ'ס של אמא שלי עם גבינה וצימוקים

מצרכים

8-10 יחידות
140 גרם קמח ( 1 כוס)
1 שקית סוכר וניל
קורט מלח
1 כף שמן
2 ביצים גודל 
L
180 מ”ל חלב (3/4 כוס)
180 מ”ל מים (3/4 כוס)
מלית
500 גרם גבינה לבנה 5%
4 כפות סוכר
1 כפית קינמון
100 גרם צימוקים לבנים (אפשר גם חמוציות)
25 גרם חמאה לשימון המחבת

בלינצ'ס של אמא שלי עם גבינה וצימוקיםבלינצ'ס של אמא שלי עם גבינה וצימוקים

אופן הכנה

  • לטיגון הבלינצ’ס צריך מחבת שטוחה בקוטר 26 ס”מ, רצוי עם ציפוי טפלון או ציפוי אחר שמונע הדבקות למחבת
  • לנפות קמח לקערה בינונית, להוסיף קורט מלח וסוכר וניל, לערבב היטב וליצור גומה. בכלי נפרד לערבב יחד מים, חלב, שמן וביצים. לשפוך לתוך הגומה בקמח תוך כדי ערבוב עם מטרפה עד שמתקבלת בלילה אחידה. אני מסננת את הבלילה של הבלינצ’ס כדי שלא יהיו הפתעות של גושי קמח. מכניסים את בלילת הבלינצ’ס למשך חצי שעה למקרר כדי שתנוח קצת. מחממים מחבת על אש בינונית, משמנים במעט חמאה ומוזגים פנימה 1/4 כוס מבלילת הבלינצ’ס (חשוב לערבב את הבלילה לפני שמוזגים!) להטות את המחבת בצורה מעגלית-סיבובית כדי שהבלילה תכסה יפה את כל שטח הפנים של המחבת.
  • לטגן את הבלינצ’ס למשך דקה עד שהקצוות מקבלים גוון חום זהוב ומתקפלים מעט כלפי פנים. הופכים את הבלינצ’ס לצד השני וממשיכים לטגן למשך חצי דקה. את הבלינצ’ס המוכן מעבירים לצלחת גדולה ומכסים במגבת מטבח נקייה. אני ממליצה לשמן את המחבת בחמאה אחרי כל בלינצ’ס, זו לא חובה. אמא שלי משמנת רק פעם אחת בהתחלה. ממשיכים לטגן בלינצ’סים עד שהבלילה נגמרת
  • מערבבים את כל חומרי המלית (אפשר לפזר את הצימוקים והחמוציות לחוד, כך אני עושה או לערבב אותם עם הגבינה כמו שאמא שלי עושה)
  • מניחים כף עד שתי כפות מלית גבינה במרכז הבלינצ’ס, מורחים ומשאירים ס”מ אחד רווח מהדפנות ללא מלית כדי שהמלית לא תגלוש החוצה ומגלגלים . שומרים בקופסה אטומה במקרר. אצלנו במשפחה אוכלים את הבלינצ’ס קר כמו שהוא ולא מחממים לפני ההגשה
בלינצ'ס של אמא שלי עם גבינה וצימוקים


בלינצ'ס של אמא שלי עם גבינה וצימוקים