לחמניות קוטג' וזעתר

 לחמניות קוטג' וזעתר

מכירים את זה שיש במקרר קופסת קוטג' יתומה שאף אחד לא פתח? אז מידי פעם זה קורה אצלנו והפתרון שלי הוא להכין לחמניות קוטג' עם זעתר כי אז גם מי שלא אוהב קוטג' ממש אוהב את הלחמניות. חשוב לקנות תערובת זעתר איכותית ולהשתמש בשמן זית שטעים לכםגבינת הקוטג' מעניקה לבצק רכות נהדרת. אני אוהבת להוסיף לבצק שמרים גבינות הן מאוד מעשירות את הבצק.

לחמניות קוטג' וזעתר

הערות והצעות

  1. אני משתמשת בקוטג' 9% אפשר כמובן להשתמש באיזה קוטג' שיש לכם בבית
  2. הלחמניות חלביות ואני לא ממליצה לשנות את המתכון כי הקוטג' מעניק רכות ומרקם משגע ללחמניות
  3. הברשתי את הלחמניות לפני האפייה בשמן זית. אפשר להחליף את השמן בחלב או בביצה טרופה ואז לפזר את הזעתר לקישוט
  4. בקיץ אני משתמשת בחלב קר מהמקרר ובחורף אני מחממת מעט את החלב שיהיה בטמפרטורת החדר

מצרכים 

12 לחמניות בגודל בינוני-קטן
500 גרם קמח
1 כף גלוטן (לא חובה)
25 גרם שמרים טריים או 8 גרם שמרים יבשים (1 כף)
1 כף סוכר
1/2 כף מלח
250 גרם קוטג' (1 גביע)
50 גרם חמאה רכה חתוכה לקוביות
120-180 מ"ל חלב (3/4 - 1/2 כוס) ראו הערה
מילוי וציפוי - שמן זית, זעתר

לחמניות קוטג' וזעתרלחמניות קוטג' וזעתר

אופן הכנה

  • בקערת מיקסר מערבבים יחד שמרים, סוכר וחצי כוס חלב. אני מערבבת עם מטרפה ולהניח בצד לחמש דקות
  • לנפות קמח עם גלוטן
  • להוסיף את הקמח המנופה לתוך קערת המיקסר בה שמנו את השמרים עם הסוכר והחלב
  • להוסיף קוטג' ולערבל במהירות נמוכה
  • תוך כדי ערבול להוסיף קוביות חמאה רכה בהדרגה ומלח. אם יש צורך מוסיפים עוד רבע כוס חלב
  • לשים את הבצק במהירות בינונית כחמש דקות לקבלת בצק אחיד וגמיש. מעבירים לקערה משומנת ,מכסים בניילון נצמד ומתפיחים כשעה (זמן התפחה משתנה לפי טמפרטורת החדר)
  • מעבירים את הבצק למשטח עבודה מקומח ומרדדים לריבוע גדול בעובי של 1 ס"מ
  • מורחים על הבצק רבע כוס שמן זית ומעל מפזרים תערובת של זעתר כ- 4 כפות
  • חותכים את הריבוע ל- 12 רצועות ומגלגלים לרולדות קטנות. מניחים בתבנית מרודפת בנייר אפייה, מכסים במגבת ל- 15 דקות מנוחה
  • מחממים תנור ל- 180 מעלות
  • מברישים את הלחמניות בשמן זית ומפזרים מעל מעט זעתר. אופים כ- 25 דקות
  • ניתן להקפיא את הלחמניות
לחמניות קוטג' וזעתר

לחמניות קוטג' וזעתר