סלט קינואה טעים ומרענן עם עשבי תיבול

סלט קינואה טעים ומרענן עם עשבי תיבול

לכבוד הקיץ שהגיע פתחתי את מחברת המתכונים שלי ושלפתי את מבחר הסלטים שיש לי
כדי שהארוחות יהיו יותר קלות וטעימות.
סלט קינואה שאני מכינה עשרות שנים עוד לפני שהיא נהייתה אופנתית ומבוקשת.
אני מבשלת את הקינואה ועד שהיא מתקררת,
שוטפת המון עשבי תיבול טריים, קולה אגוזים וגרעינים ומחכה לקינואה.
הכיף בסלט קינואה שהוא נשמר היטב במקרר כמה ימים אם לא חיסלנו אותו.

סלט קינואה טעים ומרענן עם עשבי תיבול

מצרכים

200 גרם קינואה (1 כוס)
2 כפות שמן זית
1 כפית מלח
1/4 כפית פלפל שחור
2 כוסות מים רותחים
100 גרם אגוזי מלך
50 גרם גרעיני חמנייה
צרור שמיר, צרור עירית ,צרור פטרוזיליה
2 יחידות גזר קלוף ומגורר או חתוך למקלות דקיקים
רוטב לסלט
מיץ מלימון אחד
3 כפות שמן זית
מלח ופלפל שחור לפי הטעם

סלט קינואה טעים ומרענן עם עשבי תיבול

אופן הכנה

בישול קינואה

אני משרה את הקינואה למשך שעתיים בקערה עם הרבה מים. לאחר שעתיים מסננים היטב
בסיר בינוני מטגנים את הקינואה עם שתי כפות שמן זית, מוסיפים שתי כוסות מים רותחים, מלח, פלפל. מערבבים וסוגרים את המכסה.
מבשלים על אש קטנה 25 דקות וממתינים עוד 25 דקות ואז פותחים את הסיר ומעבירים את הקינואה לקופסה או קערה גדולה לצינון מלא

סלט קינואה טעים ומרענן עם עשבי תיבול

הרכבת הסלט

  1. שוטפים וקוצצים את עשבי התיבול. כדי שלא נגלה הפתעות בתוך עשבי התיבול אני משרה אותם בקערת מלאה במים ומחליפה את המים כמה פעמים עד שהם נקיים לגמרי
  2. מוסיפים את עשבי התיבול לקערת הקינואה יחד עם הגזר המגורר, אגוזי מלך וגרעינים
  3. מוזגים את הרוטב, מערבבים ונהנים מסלט טעים

הערות והצעות

  • יש קינואה רגילה ויש אדומה ושחורה. אני השתמשתי בשילוב של רגילה ואדומה. אפשר לערבב את שלושת הסוגים. מה שטעים לכם
  • אני משרה את הקינואה בהרבה מים למשך שעה או יותר תלוי בזמן שיש לי ומסננת היטב לפני הבישול
  • ניתן לגוון בסוגי עשבי התיבול לפי מה שיש או שמתחשק. כוסברה, בצל ירוק, בזיליקום ועוד
  • אני אוהבת לקלות את האגוזים והגרעינים כי זה מוציא מהם טעמים נהדרים ומעניק פריכות מעולה. לא אוהבים קלוי? לא חייבים לקלות
  • אפשר להוסיף ירקות כמו עגבניות ומלפפונים רק שימו לב אז הסלט נשמר רק ליומיים ולא יותר לכן ממליצה אם רוצים להוסיף ירקות, לא להוסיף לכל הסלט אלא רק לכמות שרוצים לאכול
סלט קינואה טעים ומרענן עם עשבי תיבול

סלט קינואה טעים ומרענן עם עשבי תיבול