בראוניז עוגיות שוקולד צ'יפס וחטיפי שוקולד

בראוניז עוגיות שוקולד צ'יפס וחטיפי שוקולד

הילדים שלי מאוד אוהבים בראוניז ואני כמובן מאוד אוהבת לפנק אותם כתוצאה מכך נכנסתי למטבח והתחלתי עם הכנת בצק עוגיות שוקולד צ'יפס ובאותו הזמן קלטתי בארון החטיפים חטיפי שוקולד שהם אצבעות שוקולד ממולאות בקרם חלב וממש התחשק לי לצרף אותן לחגיגה. להפתעתי יצא מושלם וזה לפי מדד קצב החיסול על ידי הילדים שהם כבר בני נוער בעלי תיאבון בריא עד מאוד.

עכשיו טיפ קטן ממני, כאשר אני מכינה בראוניז אחרי שלב הקירור והחיתוך אני מחלקת את הבראוניז לשתי קופסאות. קופסה אחת נשמרת במקרר ואת הקופסה השנייה אני מחביאה עמוק במקפיא לימים בהם אני לא פנויה לאפות ובכל זאת מחפשים משהו מתוק ליד הקפה או שאחד הילדים חוטף קריז ומתלונן על כך שאין כלום בבית. זה אפשרי בכלל? עכשיו אני מרגישה קצת זקנה כי בתקופת ילדותי היו שולחים אותנו לאכול לחם עם מרגרינה וזיתים במקרה של רעב קיצוני טוב ברור לכם שזה לא קרה באמת אבל זו אחת הבדיחות הקבועות  שרצה אצלנו בבית.

בראוניז עוגיות שוקולד צ'יפס וחטיפי שוקולד


בראוניז עוגיות שוקולד צ'יפס וחטיפי שוקולד

מצרכים

תבנית מלבנית בגודל 25 ס"מ על 30 ס"מ

בצק עוגיות

125 גרם חמאה רכה (לא מומסת!)
100 גרם סוכר לבן (1/2 כוס)
50 גרם סוכר חום כהה (1/4 כוס)
1 ביצה L
1 כפית תמצית וניל
280 גרם קמח (2 כוסות)
1/4 כפית מלח , 1/4 כפית אבקת אפייה, 1/4 כפית אבקת סודה לשתייה
150 גרם שוקולד צ'יפס מריר

שלבי הכנת הבצק

  • מחממים תנור ל 170 מעלות
  • מערבלים יחד חמאה רכה, סוכר לבן וסוכר חום בקערת המיקסר בעזרת וו גיטרה במהירות בינונית. 
  • לאחר מכן מוסיפים ביצה, תמצית וניל ומלח. מערבבים 
  • מנפים את כל היבשים שהם קמח, מלח, אבקת אפייה ואבקת סודה לשתייה ומעבירים לקערת המיקסר. מפעילים את המיקסר במהירות נמוכה למשך דקה (במהירות גבוהה כל הקמח יעוף) ואז מוסיפים את השוקולד צ'יפס. 
  • הבצק אמור לצאת אחיד ומעט דביק
  • מחלקים את הבצק. שליש שומרים בצד לפירורים ושני שליש משטחים בתבנית מרופדת בנייר אפייה. חשוב לציין שיש אפשרות לרדד את הבצק בין שני ניירות אפייה ולאחר מכן מעבירים אותו לתבנית ומסדרים את הנייר בתוך התבנית.
בראוניז עוגיות שוקולד צ'יפס וחטיפי שוקולד

בראוניז

150 גרם שוקולד מריר קצוץ
100 גרם חמאה חתוכה לקוביות
125 גרם סוכר (1/2 כוס ועוד 2 כפות)
3 ביצים L בטמפרטורת החדר
1 כפית תמצית וניל
70 גרם קמח (1/2 כוס)
20 גרם קקאו (2 כפות)
1/4 כפית מלח
מארז חטיפי שוקולד בצורת אצבעות במילוי קרם חלב - למתכון נצטרך 16 אצבעות שוקולד חלב אם אתם רוצים להוסיף יותר חטיפים כמובן שאפשר

אופן הכנה

  1. יש לשים שוקולד מריר עם חמאה בקערת זכוכית. מכניסים למיקרוגל בחום בינוני למשך דקה. אם לא מספיק הזמן יש להוסיף עוד חצי דקה בחום נמוך כדי לקבל נוזל שוקולדי אחיד וללא גושים. במידה ואינכם רוצים להשתמש במיקרוגל ניתן להמיס את השוקולד עם החמאה בבן מארי.
  2. מוסיפים סוכר, תמצית וניל וקורט מלח ואז הביצים אחת אחרי השנייה תוך כדי בחישה עם מטרפה. כדאי מאוד להוסיף את הביצים בהדרגה כדי שלא נקבל טעם של חביתה בגלל שתערובת השוקולד חמה
  3. מנפים קמח עם קקאו על מנת להיפטר מהגושים שיש בדרך כלל בקקאו ומעבירים לקערת השוקולד. בוחשים היטב ומשטחים מעל בצק העוגיות.
  4. עכשיו זה החלק הכי קשה במתכון מכיוון שיש להסיר את העטיפות מחטיפי השוקולד ולסדר אותם מעל שכבת הבראוניז. אם יש לכם ילדים קטנים ממש כדאי לתת להם להצטרף לעשייה תאמינו לי הם יהיו מאושרים מהעשייה המשותפת ולכם יהיה זמן איכות יחד איתם
  5. בעזרת קצות האצבעות מפוררים את בצק העוגיות (זוכרים ששמרנו בצד שליש מכמות הבצק? עכשיו הזמן שלו הגיע לככב) מעל חטיפי השוקולד. אין צורך לכסות את כל התבנית בפירורים כי אנחנו רוצים לראות חלק מהחטיפים זה הרבה יותר יפה לטעמי ככה.
  6. אופים כ- 25 דקות. בודקים עם קיסם, הוא צריך לצאת עם פירורים מעט לחים סביבו. במידה והקיסם יוצא רטוב מידי יש לאפות עוד כחמש דקות ולבדוק שוב עם קיסם. מצננים היטב.
  7. אני ממליצה להעביר לשעתיים למקפיא או שלוש שעות במקרר. החיתוך יהיה הרבה יותר קל. תשתמשו בסכין לחם לפעולת החיתוך ולא לשכוח לשמור על האצבעות שלכם.
  8. הבראוניז נשמרים היטב שבוע במקרר ובמקפיא למשך שלושה חודשים ובמידה ואין לכם מקום הם יישמרו מחוץ למקרר שלושה ימים בקיץ וכשבוע בחורף
בראוניז עוגיות שוקולד צ'יפס וחטיפי שוקולד

הערות והצעות

  • למתכון פרווה יש להחליף את חטיפי השוקולד החלביים לחטיף שוקולד פרווה ובנוסף חמאה למרגרינה. שמן לא מחליף חמאה במתכון הזה. אם היה אפשר הייתי מציעה לכם אך זה לא אפשרי כאן
  • במיוחד לקוראים הקבועים ששואלים אותי לגבי החלפת השוקולד המריר לשוקולד חלב ובכן כאן יתאים שוקולד מריר מכיוון שיש במתכון שימוש בחטיפים מתוקים עם שוקולד חלב
  • מכיון שאני מכינה את הבראוניז לאחיינים שלי והם קטנטנים אני לא מוסיפה אגוזים אבל בהחלט יתאימו כאן אגוזי פקאן או אגוזי מלך ואפילו אגוזי לוז או פיסטוקים בכמות של עד 100 גרם וכמובן רצוי לקצוץ אותם. שימו לב לא לטחון דק לאבקה
  • כדאי מאוד לעבוד עם משקל כי הדיוק חשוב להצלחה באפייה. ההתייחסות לכמויות בכוס היא בכוס מדידה בינלאומית המכילה 240 מ"ל בנוסף אני ממש לא ממליצה להשתמש בכוסות חד פעמיות!
בראוניז עוגיות שוקולד צ'יפס וחטיפי שוקולד