פשטידת פסטה קלה עם יוגורט וגבינה

 פשטידת פסטה קלה עם יוגורט וגבינה

מתכון נהדר עם המון מקום לשינוי לפי טעמכם האישי. בקיץ אני משתדלת להכין פשטידות פחות כבדות עם יוגורט וגבינה לא שמנה. אני מכינה פשטידת פסטה כאשר נשארת לי במקרר קופסה עם פסטה שהילדים לא אכלו או שאני מבשלת פסטה במיוחד כי למישהו בבית התחשק ואז אני מוסיפה לה כל מני גבינות וירקות מכל הבא ליד. הפעם הוספתי יוגורט 3% וגבינה בולגרית 5% כדי שהפשטידה תהייה יותר קלה. כדי להעשיר טעמים הוספתי בצל מטוגן ועירית קצוצה.

פשטידת פסטה קלה עם יוגורט וגבינה

מצרכים 

תבנית פיירקס מלבנית בגודל 20 על 15 ס"מ (פיירקס בינוני לא ענק ולא גדול)

250 גרם פסטה יבשה בכל צורה שתבחרו
300 גרם יוגורט 3%
200 גרם גבינה בולגרית מגוררת 5%
40 מ"ל שמן זית (2 כפות)
3 ביצים גודל L
3 כפות בצל מטוגן (ראו התייחסות בהערות)
חצי צרור עירית קצוצה
מלח ופלפל שחור לפי הטעם

פשטידת פסטה קלה עם יוגורט וגבינהפשטידת פסטה קלה עם יוגורט וגבינה

אופן הכנה

  • לחמם תנור ל-180 מעלות ולשמן את התבנית (אני שימנתי בשמן זית)
  • לבשל את הפסטה לפי הוראות היצרן. אין צורך לשטוף במים קרים רק לסנן
  • בקערה גדולה לערבב יחד יוגורט, גבינה בולגרית, שמן זית, ביצים, בצל מטוגן ,עירית קצוצה ,מלח ופלפל שחור
  • להוסיף את הפסטה לקערה עם תערובת היוגורט, לערבב ולהעביר לתבנית
  • לשטח את תערובת הפסטה ולכסות בנייר אפייה. להכניס לתנור למשך 30 דקות
  • לאחר 30 דקות אפייה יש להסיר את נייר אפייה ולהמשיך לאפות לקבלת צבע זהוב בהיר. זה לוקח עוד כ-20 דקות (משתנה בין תנורים)
  • אני אוהבת להגיש פשטידה חמימה ולא רותחת. ניתן להקפיא ואפילו לאכול אותה קרה מהמקרר
פשטידת פסטה קלה עם יוגורט וגבינה

הערות והצעות

  • אפשר לבחור איזה צורה של פסטה שמתחשק לכם או שיש בבית
  • בצל מטוגן - אפשר בצל מטוגן קנוי או כזה שטיגנתם לבד. אני מחזיקה בצל מטוגן ומיובש לרגעים בהם אין לי חשק לטגן בצל ואז זה זמין וזריז
  • אפשר במקום יוגורט - שמנת חמוצה, גבינה לבנה או קוטג' באותה הכמות
  • אפשר במקום גבינה בולגרית גבינה צפתית או גבינת חמד באותה הכמות
  • בא לכם להוסיף גבינה צהובה? אין בעיה. לפי טעמכם
  • אפשר להוסיף תירס, זיתים, ברוקולי ושלל ירקות לפי טעמכם
פשטידת פסטה קלה עם יוגורט וגבינה