עוגת גבינה ושוקולד מנוקדת ואפויה

עוגת גבינה ושוקולד מנוקדת ואפויה 

עוגת גבינה ושוקולד שילוב טעמים משגע. אני אוהבת עוגות גבינה אבל לא את אלו הכבדות שעשויות רק מגבינת שמנת ולכן הכנתי עוגת גבינה שאני אוהבת, הוספתי גרידת תפוז שמשתלבת מעולה עם טעם הגבינה והשוקולד. העוגה קלה מאוד להכנה ובעיקר המראה שלה מגניב ומשעשע.
אפשר כמובן לאפות את העוגה בתבנית עגולה, רצוי כזו בקוטר 26 ס"מ.
לא חייבים לסדר את הנקודות בצורה הנדסית מדויקת זו פשוט כבר הנטייה שלי לסדר וארגון
.

עוגת גבינה ושוקולד מנוקדת ואפויה

מצרכים 

תבנית מלבנית בגודל 25 ס"מ על 30 ס"מ או תבנית עגולה בקוטר 26 ס"מ

בסיס עוגיות

250 גרם ביסקוויטים
100 גרם חמאה מומסת לא רותחת
2 כפות אבקת קקאו מנופה
3 כפות אבקת סוכר

מלית גבינה

500 גרם גבינה לבנה 5%
200 גרם גבינת שמנת 30% בטמפרטורת החדר
200 מ"ל שמנת חמוצה 15% (1 גביע רגיל)
3 ביצים גודל
L
150 גרם סוכר (3/4 כוס)
2 כפיות תמצית וניל
גרידת תפוז מתפוז אחד
2 כפות קורנפלור

מלית שוקולד

100 גרם שוקולד מריר קצוץ
3/4 ספל מלית גבינה (שהכנו בסעיף הקודם)

עוגת גבינה ושוקולד מנוקדת ואפויה

אופן הכנה

בסיס עוגיות

במעבד מזון לרסק את הביסקוויטים. להוסיף פנימה חמאה מומסת, קקאו ואבקת סוכר לעבד רק עד שמתקבלת תערובת אחידה. לרפד את התבנית בנייר אפייה, לשפוך פנימה את תערובת הבסיס ולרפד תחתית ודפנות, הדפנות בגובה של כ- 2 עד 3 ס"מ. להדק היטב ולהעביר למקפיא או למקרר עד להכנת תערובת הגבינה והשוקולד (אפשר גם לא לרפד את הדפנות אבל אז מספיק להכין רק מחצית מכמות חומרי הבסיס)

הערה לגבי הבסיס

אם מהדקים היטב את הפירורים לדפנות ולבסיס ומקפיאים לפני העברת בלילת הגבינה, לא צריכה להיות שום בעיה עם התפוררות או אי עמידת הבסיס. מי שרוצה תערובת יותר יציבה ניתן להוסיף עוד 50 גרם חמאה מומסת ו 4 כפות חלב. הדפנות והבסיס צריכים להיות דקים ולא עבים והכמות מספיקה היטב. הדפנות צריכים להיות גבוה 3-4 ס"מ לא יותר.

מלית גבינה

בקערת המערבל לשים גבינת שמנת ולערבל כמה דקות לריכוך הגבינה עם החלק של הגיטרה. להוסיף פנימה גבינה לבנה, שמנת חמוצה ולערבל במהירות נמוכה, כדאי עם כף לעזור להרים את התערובת מלמטה (כמובן לא בזמן שהמיקסר עובד) כדי שגבינת השמנת תתערבב היטב עם התערובת. להוסיף סוכר, תמצית וניל, קורנפלור וגרידת תפוז לערבל במהירות נמוכה. להוסיף ביצים בהדרגה ולערבל עד לקבלת תערובת אחידה. להעביר לספל 3/4 גובה הספל מלית גבינה ואת שאר התערובת להעביר לתבנית שהכנו עם בסיס העוגיות.

עוגת גבינה ושוקולד מנוקדת ואפויהעוגת גבינה ושוקולד מנוקדת ואפויה

מלית שוקולד

להמיס את השוקולד במיקרוגל כדקה על חום בינוני לקבלת שוקולד מומס וללא גושים. להעביר את מלית הגבינה ששמרנו בספל לקערה קטנה, לשפוך פנימה את השוקולד ולערבב היטב לקבלת תערובת אחידה.
יצירת נקודות שוקולד - 
להעביר לשק זילוף עם צנתר חלק (אני השתמשתי בצנתר חלק מס' 7) את תערובת גבינת השוקולד. כדי להקל על הפעולה אני שמה את שק הזילוף בכוס גבוהה פותחת אותו ומכניסה פנימה את התערובת. לזלף את מלית גבינת השוקולד ,פשוט מכניסים פנימה לתוך תערובת הגבינה בתבנית את הצנתר ויוצקים מעט מלית כך ממשיכים בזהירות על פני כל העוגה.

אפיית העוגה

אופים בתנור שחומם מראש ל- 150 מעלות. זמן האפייה שעה. לאחר שעה מכבים את התנור ומשאירים את העוגה בפנים לעוד שעה וחצי. לאחר מכן מוציאים מהתנור לצינון מלא ומכניסים למקרר למשך 24 שעות לפחות לפני שמעבירים את העוגה לצלחת הגשה. חשוב להדגיש, העוגה צריכה להיות בצבע בהיר הגבינה לא צריכה להשחים ולכן האפייה נעשית בטמפרטורה נמוכה של 150 מעלות. אני הכנסתי את העוגה למקפיא למשך שעה בערך לפני שהעברתי את העוגה לצלחת הגשה, זה מקל על שחרור העוגה מנייר האפייה. את העוגה שומרים במקרר.

עוגת גבינה ושוקולד מנוקדת ואפויה