נקניק שוקולד עם מצות במיוחד לפסח

נקניק שוקולד עם מצות במיוחד לפסח

כבר כמה שנים סיון בתי הבכורה מבקשת שנכין את המתכון של סבתא ירדנה לנקניק שוקולד המפורסם שלה לפסח. כשאני הייתי ילדה לא היו תחליפים משוכללים לפסח כמו שיש היום.
היה קמח מצות, קמח תפוחי אדמה וזהו בערך. כמובן עוגיות בוטנים ועוגיות קוקוס שמלוות כל פסח לנצח נצחים:) לאמא שלי יש קערת אמייל ענקית ובה היא הייתה מניחה את המצרכים לרוטב השוקולד, עם כף עץ הייתי מערבבת את הקקאו עם הסוכר ושאר החומרים. ריח נפלא של יין מתוק לקידוש מתערבב עם קקאו, סוכר ו.. מרגרינה. כן מרגרינה ,הכי פשוטה זו עם העטיפה צהובה.
אמא שלי הייתה מכניסה כל טוב לתוך התערובת, פירות יבשים קצוצים ליקר פירות, אגוזים קצוצים ועוד.
גלי ,בתי הקטנה ואני יצאנו במבצע פסח להכנת המתכון של סבתא ירדנה שנתנה לנו את המרכיבים אך לא את הכמויות  מובן שיצא לנו נקניק שוקולד טעים אך את הטעם של נקניק השוקולד של סבתא ירדנה רק סבתא ירדנה יכולה להכין כי חלק מהמתכון אלו הידיים שמכינות את המאכל והאהבה שמכניסים פנימה.
תודה לאמי היקרה על המתכון המנצח ולגלי שלי שעזרה מאוד.

נקניק שוקולד עם מצות במיוחד לפסח

מצרכים

לשלושה נקניקים

קרם שוקולד

1/2 כוס קקאו
3/4 כוס סוכר
150 גרם שוקולד מריר קצוץ
3/4 כוס חלב
1/4 כוס יין לקידוש (או תירוש)
2 כפיות תמצית ווניל
100 גרם חמאה

תערובת המצות

300 גרם מצות ( 10 מצות רגילות)
1/2 כוס קמח מצות רגיל
1/2 כוס חלב
1/2 כוס יין לקידוש (או תירוש)

100 גרם קוקוס לציפוי

3 יחידות נייר פרגמנט או נייר אפייה

נקניק שוקולד עם מצות במיוחד לפסח

אופן הכנה

  1. בקערה גדולה לשבור את המצות לפירורים קטנים ולשפוך חלב ויין
  2. לשים בסיר את המצרכים של קרם השוקולד ולבשל יחד על אש נמוכה לקבלת תערובת אחידה. להסיר מהאש ולשפוך לתוך הקערה עם המצות לערבב היטב ולתת לתערובת לעמוד בצד רבע שעה. להוסיף קמח מצה לפי הצורך, קמח המצה עוזר לתערובת להתגבש
  3. להניח נייר אפייה על משטח עבודה ולפזר על השליש התחתון של הנייר קוקוס בשכבה אחידה. להניח מעל שליש מתערובת המצות עם השוקולד. להדק היטב את התערובת ולפזר מעל ובצדדים קוקוס ולגלגל יחד עם הנייר תוך כדי הידוק חזק לקבלת צורה של נקניק
  4. לחזור על הפעולה פעמיים נוספות לקבלת שלושה נקניקים. להניח במגש ולאחסן במקרר לפחות 6 שעות לפני שחותכים לפרוסות . יש לאחסן בקירור או הקפאה

נקניק שוקולד עם מצות במיוחד לפסחנקניק שוקולד עם מצות במיוחד לפסח

 הערות והצעות

  • לנקניק שוקולד למבוגרים (כי הילדים שלי לא אוהבים כלומר הפולנייה הקטנה שלי גלי המתוקה) מוסיפים צימוקים קטנים, משמש מיובש קצוץ, קליפות תפוז מסוכרות, ליקר דובדבנים או ליקר שוקולד ואגוזים קצוצים
  • פרווה להחליף את החלב במים או בחלב צמחי כמו חלב סויה או חלב שקדים וכו'. חמאה במרגרינה (שמן לא מתאים)
  • לא אוהבים קוקוס? שימו קמח מצה במקום או אבקת קקאו מנופה או סוכריות צבעוניות
  • אפשר להחליף את השוקולד המריר בשוקולד חלב רק תגדילו את כמות השוקולד ל- 200 גרם.
נקניק שוקולד עם מצות במיוחד לפסח