עוגת תמרים ואגוזים

עוגת תמרים ואגוזים 

תמיד יש לי במקרר תמרים. אני אוהבת לחתוך אותם באמצע ולמלא באגוזי מלך.
ככה אני מנשנשת אותם ליד הקפה והפעם הלכתי עם השילוב האהוב עלי והכנתי עוגת תמרים ואגוזים משגעת. יצאה עוגה רכה, מלאת טעמים אפילו מזכירה קצת בטעם עוגת דבש. מסוג העוגות שאני אוהבת להכין. משתדכות היטב עם הקפה של אחר הצהרים

עוגת תמרים ואגוזים

עוגת תמרים ואגוזים

מצרכים

תבנית אנגלישקייק אחת בגודל 10 על 30 ס"מ

200 גרם תמר מג'הול מגולען
160 מ"ל מים רותחים (2/3 כוס)
80 מ"ל שמן (1/3 כוס)
100 גרם סוכר (1/2 כוס)
120 מ"ל קפה רותח (1/2 כוס מים רותחים עם כף קפה מגורען או נס קפה)
2 ביצים גודל L
140 גרם קמח (1 כוס)
1/2 כפית אבקת אפייה
1/2 כפית אבקת סודה לשתייה
100 גרם אגוזי מלך קצוצים

עוגת תמרים ואגוזים

אופן הכנה

  • לגלען ולחתוך את התמרים, לשים בקערה ולשפוך מעל מים רותחים. להניח בצד לעשר דקות
  • לטחון את התמרים עם המים במעבד מזון או בבלנדר לתערובת אחידה
  • לחמם תנור ל 160 מעלות ולרפד תבנית בנייר אפייה
  • בקערה גדולה לערבב יחד סוכר, ביצים, שמן וקפה חם. לנפות קמח עם אבקת אפייה ואבקת סודה לשתייה להוסיף ולערבב
  • להעביר לקערה את תערובת התמרים והאגוזים ולערבב רק לאחידות. ערבוב יתר יפגום במרקם של העוגה
  • להעביר לתבנית, ליישר ולאפות כ- 35 דקות
  • העוגה נשמרת במקרר בקופסה סגורה כשבוע ומחוץ למקרר עד שלושה ימים

הערות והצעות

  • אני אוהבת להשתמש בתמרים מסוג מג'הול כי הם מלאי טעם, רכים וכאן בעוגה זה מאוד חשוב. אפשר להשתמש בסוג אחר של תמרים שטעים לכם רק לשמור על הכמות - 200 גרם לאחר שמוציאים את הגלעינים כמובן.
  • אפשר להשתמש בתמרים בוואקום רק לנקות את העוקצים ולשים לב שאין גלעינים שנשכחו בפנים שוב באותה הכמות- 200 גרם
  • לא ניתן להחליף לממרח תמרים כי הוא עם סוכר וזה ישנה לגמרי את יחס החומרים במתכון וגם פחות מתאים כאן מבחינת טעמים
  • אם לא אוהבים אגוזים ניתן לוותר עליהם או לשים במקום שקדים או פיסטוקים באותה הכמות
  • אני עובדת עם משקל ומד ליטר. אם אתם משתמשים בכוס ההתייחסות במתכונים שלי בכוסות היא לכוס מדידה בינלאומית המכילה 240 מ"ל.
עוגת תמרים ואגוזים