מאפינס תפוחים ופקאן

 מאפינס תפוחים ופקאן

חגי תשרי בפתח ואני מקבלת הרבה בקשות מכם הקוראים למתכונים קלילים ומיד חשבתי על מאפינס תפוחים מתכון ותיק ממחברת המתכונים שלי אותו אני שולפת ברגעים שמגיעים אורחים בהתראה של חצי שעה או שאני מביאה איתי מגש מלא מאפינס תפוחים ריחניים וחמימים שרק יצאו מהתנור. אצלי במקרר תמיד יש תפוחי עץ אני מעדיפה את אלו הירוקים החמוצים אבל  כל סוג תפוחים שיש לכם יתאימו למתכון הזה

מאפינס תפוחים ופקאן

מצרכים

20 מאפינס קטנים או 12 גדולים

210 גרם קמח (1/2 1 כוסות)
1 כפית שטוחה אבקת סודה לשתייה
1/2 כפית קינמון
קורט מלח
2 ביצים גודל
L
150 גרם סוכר (3/4 כוס) (אפשר גם 100 גרם)
80 מ”ל שמן (1/3 כוס)
2 כפות מיץ לימון
1 כפית תמצית וניל
3 תפוחי עץ בגודל בינוני קלופים וחתוכים לקוביות קטנות
50 גרם צימוק לבן קטן (או פרי מיובש אחר קצוץ לקוביות קטנות)
50 גרם פקאן קצוץ גס, 50 גרם חצאי פקאן לעיטור המאפינס

מאפינס תפוחים ופקאן


מאפינס תפוחים ופקאן

אופן הכנה

  • לחמם תנור ל- 180 מעלות אם משתמשים בתבנית שקעים לרפד בעטרות נייר (מנג’טים)
  • לנפות יחד לקערה בינונית קמח, אבקת סודה לשתייה, קינמון
  • בקערה גדולה לערבב יחד עם מטרפה ביצים ,מיץ לימון, תמצית וניל וסוכר להוסיף תוך כדי ערבוב איטי את השמן בזילוף איטי. להוסיף בבת אחת את הקמח ולערבב מעט (ערבוב יתר פוגם במרקם המאפינס)
  • להוסיף פנימה תפוחים, צימוקים ופקאן קצוץ, לערבב עם כף לחלק את התערובת לשקעים, לעטר בחצאי פקאן ולאפות בתנור שחומם מראש כ- 20 דקות (לבדוק עם קיסם)
  • ניתן לשמור על המאפינס במקרר בכלי אטום עד שלושה ימים

הערות והצעות

לא אוהבים צימוקים? שימו משמשים מיובשים או חמוציות או פרי מיובש אחר שאתם אוהבים.
יש ילדים קטנים ? ותרו על האגוזים.
רוצים לשדרג את המאפינס? הגישו אותם חמימים עם קצפת או גלידה וניל ומעט סירופ מייפל או דבש מעל

 

מאפינס תפוחים ופקאן

מאפינס תפוחים ופקאן