עוגיות שיש שבלול מהממות בצורת ספירלה

 עוגיות שיש שבלול מהממות בצורת ספירלה

אני אוהבת למלא את קופסת העוגיות שלי בעוגיות שיש שבלול. חשוב שיהיו כמה סוגים של עוגיות אחרת אני מקבלת נזיפה :) אבל על עוגיות שיש שבלול אני לא מוותרת. המתכון לעוגיות שיש שבלול ממש קל להכנה. חשוב להקפיד על שלב עיצוב הבצק וזה באמת לא מסובך. בדרך כלל אני מכינה אותן למשלוחי מנות בפורים כי הן מוסיפות המון שמחה ,יופי וטעם.

עוגיות שיש שבלול מהממות בצורת ספירלה

מצרכים

60 עוגיות

280 גרם קמח (2 כוסות)
1/2 כפית אבקת אפייה
1 ביצה L
1 כפית תמצית וניל
150 גרם חמאה רכה (חצי שעה מחוץ למקרר)
100 גרם סוכר (1/2 כוס)
קורט מלח

לשיש
כף קקאו
1 כף ממרח שוקולד
להברשה
מים או ביצה טרופה

אופן הכנה

בצק

לערבב יחד חמאה ,קורט מלח וסוכר (אני עושה זאת במיקסר עם וו גיטרה) לתערובת אחידה, להוסיף תמצית וניל, ביצה ולערבל היטב.  
לנפות יחד קמח ואבקת אפיה. להוסיף לקערת המערבל ולערבב יחד רק עד לקבלת בצק אחיד
.  
לחלק את התערובת לשני חלקים. אני מחלקת את הבצק לפי משקל לשני שליש ושליש
. שני שליש מהבצק לעטוף בניילון נצמד ולהכניס למקרר את שליש הבצק הנותר אני הופכת לבצק שוקולד.
מוסיפה קקאו מנופה וכף ממרח שוקולד ומעבדת לבצק אחיד כדאי במיקסר. לעטוף את בצק השוקולד בניילון נצמד ולהעביר למקרר למשך חצי שעה.

עוגיות שיש שבלול מהממות בצורת ספירלה

הרכבת העוגיות

  • לחלק את בצק הווניל ובצק השוקולד לשני חלקים שווים בגודלם
  • לקמח נייר אפייה ולרדד עליו חלק אחד של בצק וניל למלבן בגודל 15 ס"מ על 10 ס"מ. להניח בצד
  • לקמח נייר אפייה ולרדד עליו חלק אחד של בצק שוקולד למלבן בגודל 15 ס"מ על 10 ס"מ. להניח בצד
  • בעזרת מברשת למרוח את בצק הווניל במים. מספיק שכבה דקה. להרים את בצק השוקולד ולהניח בזהירות מעל בצק הווניל, שיכסה היטב ובצורה אחידה את בצק הווניל
  • לקמח משטח עבודה להניח עליו את בצק הווניל שוקולד,לקמח מעט ולרדד למלבן ארוך יותר ,בערך 20 ס"מ ורחב יותר. לשים לב שיש לקמח במהלך עבודת הרידוד לפי הצורך שהבצק לא ידבק למערוך
  • למרוח מעט מים מעל בצק השוקולד ולגלגל לרולדה הדוקה מאוד. את הרולדה להניח על מגש עם נייר אפייה
  • אותו תהליך לעשות עם הבצק הנותר. יש להקפיא את גלילי הבצק למשך שעה. אם נקפיא יותר זמן הבצק יהיה קפוא חזק ואז יש צורך לתת לו לעמוד מעט בטמפרטורת החדר כדי שיתרכך ולא יתפורר בזמן החיתוך
  • לאחר כשעה להוציא את גלילי הבצק מהמקפיא, לחתוך לעוגיות בעובי של כ- חצי ס"מ אולי מעט פחות ולהניח בתבנית מרופדת בנייר אפיה
  • לאפות בתנור שחומם מראש ל- 180 מעלות כ- 12 דקות. זמן אפייה יכול להשתנות בין תנורים ולכן חשוב לבדוק לאחר 10 דקות את צבע העוגיות.
  • לשים לב לא לאפות את העוגיות יותר מדי,הן צריכות להיות בצבע זהוב בהיר
  • לצנן היטב את העוגיות ולאחסן בקופסה אטומה
עוגיות שיש שבלול מהממות בצורת ספירלהעוגיות שיש שבלול מהממות בצורת ספירלה


עוגיות שיש שבלול מהממות בצורת ספירלה