עוגיות פירות יבשים בניחוח הדרים

 עוגיות פירות יבשים בניחוח הדרים

אצלי במקרר תמיד תמצאו סלסלה מלאה בפירות יבשים. אני אוהבת לשלב אותם במאפים ובסלטים. אני מכינה עוגיות כל השנה אבל משום מה בחורף כאשר ממש קר והבית סגור, האפייה הרבה יותר קוסמת לי בזכות הריח הנפלא והחום מהתנור. עוגיות פירות יבשים נשמרות היטב אבל מתחסלות ממש מהר

עוגיות פירות יבשים בניחוח הדרים

מצרכים

60 עוגיות

200 גרם חמאה רכה
150 גרם סוכר (3/4 כוס)
קורט מלח
1 ביצה L
קליפה מגוררת דק מלימון ותפוז, הכמות לפי טעמכם
280 גרם קמח (2 כוסות)
200 גרם פירות יבשים קצוצים (בערך 1/2 1 כוסות כי זה תלוי בגודל החיתוך לכן חשוב להשתמש במשקל!)

ניילון נצמד לעטוף את הגלילים)
2 תבניות אפייה שטוחות ונייר אפייה בהתאם

עוגיות פירות יבשים בניחוח הדריםעוגיות פירות יבשים בניחוח הדרים

אופן הכנה

  1. בקערת המיקסר נערבל יחד חמאה רכה עם סוכר בעזרת וו גיטרה. אני ממליצה לחותך את החמאה לקוביות כך יהיה יותר קל לעבד אותה עם הסוכר
  2. מוסיפים קורט מלח וביצה ומערבלים במהירות בינונית לקבלת מרקם אחיד
  3. מנפים קמח בקערה נפרדת ולאחר מכן מוסיפים אליו את הפירות היבשים. בשלב הזה אני מערבבת בידיים כדי להפריד בין חתיכות הפרי הדבוקות אחת לשנייה
  4. מעבירים את הקמח והפירות לקערת המיקסר עם שאר המצרכים ומעבדים רק עד לקבלת כדור בצק
  5. מחלקים את הבצק לשתי חתיכות שוות בגודלן, פורסים ניילון נצמד ומניחים עליו מחצית מהבצק. מגלגלים לגליל מהודק וסוגרים סביבו את הניילון. עושים שוב את אותו הדבר עם החלק השני של הבצק.
  6. מעבירים למקפיא את שני הגלילים. מינימום זמן הקפאה שעתיים.
  7. מחממים תנור ל- 180 מעלות ומכינים תבניות עם נייר אפייה
  8. מניחים גליל על קרש חיתוך וחותכים פרוסות בעובי של כחצי ס"מ. מניחים על התבנית ואופים כ- 10 עד 15 דקות. מצננים היטב, עדיף על רשת ומאחסנים בקופסה סגורה
עוגיות פירות יבשים בניחוח הדרים