עוגת תפוחים פרווה

 עוגת תפוחים פרווה

זהו מתכון מנצח לעוגת תפוחים בחושה וקלה להכנה המתכון ממש ותיק במחברת המתכונים שלי  עם דף מלא כתמים המעיד על מספר הפעמים שהכנתי את העוגה. אצלי בבית מאוד אוהבים עוגות תפוחים מכל הסוגים ואפשר לקרוא לעוגה הזאת עוגת תפוחים בחושה עוגת הבית שלנו. 

חשוב מאוד לא לדלג על שלב השריית התפוחים ביין זה מאוד מוסיף ומעשיר את העוגה אם אין לכם יין אפשר להשרות במיץ תפוחים או תפוזים. כאשר בא לכם לפנק ולהתפנק מומלץ לחמם מעט את העוגה לפני ההגשה ולהגיש  עוגת תפוחים בחושה עם כדור גלידה או קצפת.

עוגת תפוחים פרווה

מצרכים

מתאים ל- 2 תבניות אנגליש קייק או סיר פלא

4 תפוחי עץ חמוצים
100 גרם צימוק לבן קטן
120 מ"ל תירוש או יין אדום מתוק (1/2 כוס)
3 כפות ברנדי (או מיץ לימון)
1/2 כפית קינמון
4 ביצים גודל
L
200 גרם סוכר (1 כוס)
180 מ"ל שמן (3/4 כוס)
280 גרם קמח (2 כוסות)
1 שקית אבקת אפיה

עוגת תפוחים פרווה

אופן הכנה

  • לחמם תנור ל- 170 מעלות ולרפד את התבנית בנייר אפייה או לשמן אותה (אני מרפדת בנייר אפייה ואז קל לשלוף את העוגה החוצה)
  • לקלוף את תפוחי העץ ולחתוך לקוביות קטנות לשים בקערה בינונית.  להוסיף  צימוקים, תירוש, ברנדי וקינמון. להשרות כשעה, רצוי לערבב מדי פעם כדי שהתפוחים יספגו את הטעמים
  • לטרוף יחד במערבל ביצים, סוכר ושמן. להוסיף בהדרגה את הקמח (יש לנפות את הקמח יחד עם אבקת האפייה) ולערבל עד שמתקבלת תערובת אחידה. לקפל פנימה את תערובת התפוחים יחד עם הנוזלים. לערבב היטב עד שמתקבלת תערובת אחידה ולהעביר לתבנית
  • זמן אפיה כ- 35 דקות. לבדוק עם קיסם במרכז העוגה, אם העוגה משחימה לפני שהקיסם יבש לכסות עם רדיד אלומיניום או ניר אפיה ולהמשיך לאפות עוד כמה דקות עד שהקיסם יוצא מעט יבש עם פירורים לחים סביבו.

הערות והצעות

בימי הקיץ החמים אני ממליצה לאחסן את העוגה במקרר אחרת היא תתקלקל ממש מהר וחבל שזה יקרהבמקום תפוחים אפשר לשים אגסים. אם אתם אוהבים שילוב של אגוזים אפשר בהחלט להחליף את הצימוקים באגוזים כמו אגוזי מלך או פקאן. הכנתי את העוגה גם עם מחצית מכמות הסוכר ויצאה נהדרת למי שרגישים למתוק.

עוגת תפוחים פרווה