עוגת רוגעלך עם גבינות וזעתר

 עוגת רוגעלך עם גבינות וזעתר

העוגה מורכבת מרוגעלך מלוחים במלית זעתר וגבינה אפויים בצורת עוגת שמרים עגולה. מגישים אותה לשולחן חמה וטרייה והיא פתרון נהדר לארוחה חלבית כל אחד תולש לעצמו רוגעלך חמים וטעים :) חג שבועות הוא אחד החגים האהובים עלי ביותר (ולא רק בגלל שאני חוגגת יום הולדת בחודש סיון) אני אוהבת את שפע הפירות והירקות את הגבינות ,המאפים והעוגות המתוקות. בכל שנה אני מנסה לגוון ולהכין מאפים קצת אחרת. בחרתי להכין עוגת רוגעלך שמרים עם זעתר, שמן זית וגבינות. 

עוגת רוגעלך עם גבינות וזעתר

מצרכים

לתבנית עגולה בקוטר 26 ס"מ

בצק שמרים

500 גרם קמח רגיל
25 גרם שמרים טריים או כף שטוחה שמרים יבשים
50 גרם חמאה רכה
60 מ"ל שמן זית (1/4 כוס)
240 מ" חלב (1 כוס)
1 ביצה גודל
L
1 כף סוכר
1 כפית מלח

מלית זעתר וגבינות

6 כפות שמן זית
6 כפות תערובת זעתר יבשה
300 גרם גבינה בולגרית 5% (לא בולגרית מעודנת כי יהיה קשה לפורר אותה)
150 גרם גבינת מוצרלה מגוררת
ציפוי – ביצה, 2 כפות תערובת זעתר יבשה

אופן הכנה

בצק שמרים

לנפות קמח לקערת המערבל, להוסיף פנימה שמרים (אם אתם משתמשים בקוביית שמרים יש לפורר אותה לתוך הקמח) להוסיף את כל החומרים מלבד המלח ,לערבל במהירות בינונית כחמש דקות, להוסיף מלח ולהמשיך לערבל עוד כחמש דקות לקבלת בצק אחיד וגמיש להעביר את הבצק לקערה משומנת (בשמן זית או שמן רגיל) להפוך את הבצק כך שיהיה מכוסה בשמן מכל צדדיו. לכסות את הקערה בניילון נצמד ולתת לבצק לתפוח כשעה להכפלת נפח

עוגת רוגעלך עם גבינות וזעתר

עוגת רוגעלך עם גבינות וזעתר

הרכבת העוגה

למרוח חמאה על נייר אפייה ולרפד את תבנית האפייה (אני קודם מועכת את הנייר כדי שיהיה גמיש ונוח לעבודה) לחלק את הבצק לשלושה חלקים וליצור מהם כדורים. כל כדור לרדד לעיגול גדול בקוטר 30 ס"מ. למרוח את הכדור ב- 2 כפות שמן זית ולפזר מעל 2 כפות זעתר. מעל הזעתר שפיזרנו יש לפורר 100 גרם גבינת בולגרית ו 50 גרם גבינת מוצרלה מגוררת. 

לחלק את העיגול לארבעה משולשים גדולים, כל משולש כזה לחלק לשלושה או ארבעה משולשים קטנים ולגלגל אותם לצורה של רוגעלך. להניח את הרוגעלך בתבנית בעמידה או שכיבה איך שתרצו. אם מניחים אותם עומדים נשענים אחד על השני יהיה יותר קל לתלוש אותם לאחר האפייה. להמשיך להכין את שני כדורי הבצק הנותרים באותה הדרך. 

לכסות את התבנית בניילון ולתת תפיחה של חצי שעה. לחמם את התנור ל- 180 מעלות ולמרוח את העוגה בביצה. לפזר מעל זעתר ולהכניס לתנור לחצי שעה או יותר תלוי בתנור שלכם לקבלת צבע יפה ואפייה אחידה מבפנים ומבחוץ

עוגת רוגעלך עם גבינות וזעתר