פאי בראוניז במלית שוקולד עשירה

 פאי בראוניז במלית שוקולד עשירה

אני אוהבת להכין פאי. הכנת פאי מוציאה ממני את הצד האמנותי שאוהב לשחק בצורות וצבעים. פאי על בסיס בצק פריך עם קקאו המעניק גוון שוקולדי עמוק במלית בראוניז נוטלה עשיר בטעמים במרקם רך. במקום לכסות את הפאי בבצק שחקתי עם חתכן כוכבים גדול ופצפון בהשראת הבן שלי שבחר ללכת לחוג אסטרונומיה ולא מפסיק לאתגר אותי ולהרחיב את הידע שלי

פאי בראוניז במלית שוקולד עשירה

מצרכים

תבנית פאי בקוטר 26 ס"מ

קלתית

270 גרם קמח (2 כוסות)
30 גרם קקאו (3 כפות)
200 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
100 גרם סוכר (1/2 כוס)
1 ביצה גודל
L
1 כפית תמצית וניל

מלית בראוניז

100 גרם חמאה
150 גרם שוקולד מריר
150 גרם ממרח נוטלה (1/2 כוס)
2 ביצים
L בטמפרטורת החדר
50 גרם סוכר לבן (1/4 כוס)
50 גרם סוכר חום כהה (1/4 כוס, לדחוס היטב לכוס עם כף)
קורט מלח
70 גרם קמח (1/2 כוס)
20 גרם קקאו (2 כפות גדושות)
1/2 כפית אבקת אפייה

אופן הכנה

קלתית 

בקערת מערבל עם החלק שנקרא גיטרה, שמים חמאה שחתוכה לקוביות וסוכר. מערבלים עד לאיחוד בין החמאה לסוכר. (במעבד מזון סדר הכנסת החומרים שונה. קודם שמים קמח, סוכר וחמאה. מעבדים לפירורים ואז מוסיפים ביצה וחומרי טעם ומעבדים רק עד קבלת כדור בצק)
מוסיפים ביצה ותמצית וניל וממשיכים לערבל לקבלת תערובת אחידה. מנפים קקאו וקמח ומוסיפים לתערובת. מערבלים רק עד לקבלת בצק אחיד. חשוב לא לערבל יותר מידי כי זה "שורף" את הבצק ואז יהיה לנו בצק לא מספיק פריך וחבל. עוטפים בניילון נצמד ומקררים חצי שעה.

מקמחים מעט משטח עבודה, מרדדים את הבצק כ- 3 ס"מ יותר מקוטר תבנית הפאי, מעבירים את הבצק לתבנית הפאי, מהדקים את הבצק לדפנות. דוקרים את התחתית בעזרת מזלג. מקררים חצי שעה לפחות, אני ממליצה להקפיא.
משאריות הבצק יש ליצור כדור בצק לעטוף בניילון נצמד ולשמור במקרר ליצירת הכוכבים לעיטור הפאי. לאחר הקירור יש להניח נייר אפייה על הבצק (אני מועכת היטב את נייר האפייה כדי שיהיה גמיש)
למלא בשעועית יבשה עד למעלה יש להדק היטב את השעועית ולאפות בתנור שחומם מראש ל-170 מעלות למשך 20 דק'. במתכון הזה אנו צריכים קלתית שהיא חצי אפויה. לצנן את הקלתית ולהסיר את נייר האפייה עם השעועית מעל בזהירות.

פאי בראוניז במלית שוקולד עשירהפאי בראוניז במלית שוקולד עשירה

מלית בראוניז

בקערת זכוכית לשים חמאה חתוכה לקוביות קטנות, שוקולד מריר קצוץ וממרח נוטלה להמס במיקרוגל על עוצמת חום בינונית כשתי דקות או על בן מארי עד שהשוקולד נמס. לערבב היטב עם מטרפה. להוסיף קורט מלח, סוכר חום וסוכר לבן ולערבב. להוסיף ביצה אחת אחרי השנייה ולערבב.
לנפות יחד קמח, קקאו ואבקת אפייה להוסיף ולערבב לתערובת אחידה. להעביר את התערובת לקלתית השוקולד. להוציא מהמקרר את שארית הבצק ששמרנו, לקמח משטח עבודה ולרדד את הבצק (לא דק מידי!) ובעזרת חתכן ליצור עוגיות בצורה שאהובה עליכם (אני השתמשתי בחתכן כוכבים גדול וקטן) להניח את העוגיות מעל מלית השוקולד.
להכניס את הפאי לתנור שחומם מראש ל- 200 מעלות ולאפות 15 דקות בדיוק (יש להניח את התבנית במדף התחתון של התנור - לא על התחתית של התנור)  
לאחר 15 דקות אפייה יש להוריד את טמפרטורת התנור ל- 170 מעלות ,יש להעלות את הפאי מדף אחד למעלה ולהמשיך לאפות את הפאי 20 דקות נוספות,.
לאחר 20 דקות להוציא את הפאי מהתנור ולצנן היטב . ניתן לפזר מעט אבקת סוכר לעיטור הפאי מסביב. יש לאחסן את הפאי במקרר ולהגיש בטמפרטורת החדר

פאי בראוניז במלית שוקולד עשירה