עוגת טורט עם קצפת, פירות וג'לי

עוגת טורט עם קצפת, פירות וג'לי

מתכון נוסטלגי מהקיבוץ. עוגה נוסטלגית. כל ביס מעלה זיכרונות מגורים בקיבוץ. ארוחות ארבע משפחתיות. העצים סביב הבית. נוף של שדות חיטה ומטע פקאן באופק. צחוק ילדים המתרוצצים בדשא. עוגה אהובה וקייצית. עוגת טורט אוורירית ורכה. 

עוגת טורט עם קצפת, פירות וג'לי

מצרכים

תבנית עגולה בקוטר 26 ס"מ

טורט

6 חלבונים (מביצה בגודל L)
200 גרם סוכר (1 כוס)
6 חלמונים (מביצה בגודל
L)
3 כפות שמן
2 כפות מיץ לימון
1 כפית תמצית וניל
1 כפית גרידת לימון
קורט מלח
180 גרם קמח (1/4 1 כוסות)
1/2 כפית אבקת אפייה

מלית

1 חבילה ג'לי בטעם שאוהבים (אני השתמשתי בטעם משמש)
1 קופסה (של כ- 800 גרם) שימורי פרי או פירות טריים (השתמשתי בקוקטייל פירות משומרים)
250 מ"ל שמנת מתוקה (מיכל אחד רגיל) או שמנת צמחית לפרווה
2 כפות אבקת סוכר
1/2 כוס סירופ סוכר או סירופ מקופסת שימורים של הפירות
סירופ סוכר -  מרתיחים יחד 1/2 כוס סוכר ו- 1/2 כוס מים. הרתחה של כ- 5 דקות. לצנן היטב

עוגת טורט עם קצפת, פירות וג'לי

אופן הכנה

טורט 

  1. מקציפים חלבונים ,מוסיפים בהדרגה את הסוכר ומקציפים לקבלת קצף יציב וגמיש (לא חזק מאוד!)
  2. בקערה בינונית מערבבים יחד חלמונים, שמן, קורט מלח, מיץ לימון, גרידת לימון, תמצית וניל וקורט מלח. מקפלים לתוך תערובת הקצף בעדינות. 
  3. מנפים יחד קמח ואבקת אפייה מוסיפים בפעמיים לתערובת הקצף ומקפלים בעדינות (עדיף לקפל עם מטרפה כך הקמח נטמע טוב יותר בקצף)
  4. מעבירים את התערובת לתבנית משומנת היטב ואופים בתנור שחומם מראש ל- 180 מעלות כ- 45 דקות
עוגת טורט עם קצפת, פירות וג'ליעוגת טורט עם קצפת, פירות וג'לי

הרכבת העוגה

  1. להכין את הג'לי לפי הוראות ההכנה שרשומת על הקופסה, לערבב היטב עם מטרפה שלא יהיו גושים. להניח בצד שיתקרר מעט. 
  2. להוציא את הטורט מהתבנית, ,לחתוך אותו באמצע, 
  3. להחזיר לתבנית את החלק התחתון של הטורט, להרטיב עם חמש כפות מנוזלי הפירות מקופסת השימורים או עם סירופ סוכר קר. 
  4. להקציף שמנת מתוקה עם אבקת סוכר לקצפת יציבה. למרוח מעל הטורט שהרטבנו, להניח מעל את החלק השני של הטורט. להרטיב את הטורט עם 5 כפות סירופ ולסדר מעל את הפירות. 
  5. לפזר את הג'לי מעל הפירות באופן אחיד (לשים לב להקפיד להכין את הג'לי בשלב הראשון כדי שיתגבש מעט ולא יהיה נוזלי ורותח אחרת ייספג בעוגה) 
  6. להעביר את העוגה למקרר למשך חמש שעות לפני ההגשה
עוגת טורט עם קצפת, פירות וג'לי