שבלולי פיצה מבצק שמרים

 שבלולי פיצה מבצק שמרים

הילדים שלי הכי אוהבים שאני מכינה להם שבלולי פיצה מבצק שמרים עם רוטב פיצה ,גבינה צהובה ולא לשכוח תוספות. אני אוהבת להכין שבלולים מבצק שמרים כי הוא מכיל פחות שומן לעומת בצק עלים. את הרוטב אני מכינה מעגבניות טריות אם הן לא יקרות מידי או מעגבניות מרוסקות משומרות וזה יוצא מאוד טעים ואם ממהרים גם רוטב פיצה קנוי זה בסדר גמור:)
אפשר להקפיא את השבלולים אחרי האפייה ,יוצא מעולה אחרי ההפשרה
.

שבלולי פיצה מבצק שמרים

מצרכים 

50 שבלולים קטנים או 30 גדולים

בצק

500 גרם קמח
1 כף שמרים יבשים ( או 25 גרם שמרים טריים)
1/2 כף מלח
1 כף סוכר
1 ביצה
1/4 כוס שמן זית או קנולה
180מ"ל - 240 מ"ל חלב  (3/4 - 1)

רוטב עגבניות

1 ק"ג עגבניות טריות או 800 גרם עגבניות מרוסקות משומרות
2 שיני שום כתושות
3 כפות שמן זית
1/4 כפית אורגנו מיובש
1/4 כפית סוכר,  1/4 כפית מלח
מעט פלפל שחור לפי הטעם
400 גרם גבינה קשה מגוררת (עמק/גלבוע/מוצרלה מה שאתם אוהבים)
זיתים מגולענים פרוסים או תירס או טונה מה שטעים לכם

שבלולי פיצה מבצק שמרים

אופן הכנה

בצק

בקערת מערבל או בלישה ביד, שמים את כל חומרי הבצק ומערבלים לקבלת בצק אחיד וגמיש. אני מוסיפה בהתחלה 3/4 כוס חלב ואם יש צורך מוסיפה עוד חלב. מעבירים את הבצק לקערה משומנת, עוטפים בניילון נצמד ומתפיחים כשעה-שעה חצי להכפלת נפח. אפשר להתפיח לילה במקרר.

רוטב עגבניות

מחממים מחבת עמוקה ורחבה, מוסיפים שמן זית ומעליו את העגבניות המרוסקות. מביאים לרתיחה ומוסיפים את כל חומרי הטעם. מחלישים את האש ונותנים לנוזלים להתאדות תוך כדי ערבוב מדי פעם. זמן הבישול הוא כ- 15 עד 20 דקות. אני טוחנת את התערובת במעבד מזן כדי שהרוטב יהיה חלק (לא חובה) מצננים את הרוטב.

הכנת השבלולים

לאחר שהבצק תפח, מחלקים אותו לארבעה חלקים שווים.  מרדדים על גבי משטח מקומח את כדור הבצק הראשון, למלבן ארוך ברוחב 20 ס"מ. מורחים מעליו שכבה של רוטב עגבניות, מפזרים מעל 1/4 מכמות הגבינה וזיתים מגולענים פרוסים.  מגלגלים לרולדה לא מהודקת מידי וחותכים לפרוסות עבות או דקות לפי טעמכם. מעבירים לתבנית מרופדת בניר אפיה ונותנים לשבלולים לתפוח כ-20 דקות ומעבירים לתנור שחיממנו ל- 180 מעלות. אופים להזהבה יפה

שבלולי פיצה מבצק שמרים