סלט שעועית ירוקה ועגבניות שרי.

סלט שעועית ירוקה ועגבניות שרי.

זה מרגיע אותי לחתוך ירקות, למזוג רוטב ולטעום עד שאני מגיעה לסלט שטעים לי.
הפעם שילבתי בין שעועית ועגבניות. תראו איזה יופי שילוב הצבעים
ובנוסף יש את עניין המרקם והטעם. ממליצה לכם לנסות.
סלט שעועית ירוקה ועגבניות שרי.

מצרכים

400 גרם שעועית ירוקה שלמה

1/2 סלסילת עגבניות שרי

4 כפות שמן זית

100 גרם פרוסות שקדים

2 ענפים בזיליקום טרי

מלח ופלפל שחור

1/2 לימון

 

סלט שעועית ירוקה ועגבניות שרי.

אופן הכנה

  • מרתיחים מים בסיר בינוני. ברגע שהמים רותחים מוסיפים חצי כפית מלח ואת השעועית הקפואה או הטרייה. חולטים את השעועית כשלוש דקות ומסננים מהמים
  • מחזירים את אותו הסיר בו בישלנו את השעועית לכיריים ועל אש גבוהה מקפיצים את השעועית שחלטנו עם 1 כף שמן זית במשך 2 דקות. מעבירים את השעועית לקערה גדולה ונותנים להתקרר
  • קולים את פרוסות השקדים על מחבת יבשה ולהבה נמוכה. לוקח כחמש דקות וחשוב לערבב מידי פעם כדי שלא יישרפו. מעבירים לצלחת ומקררים היטב
  • שוטפים היטב את העגבניות, חותכים לחצאים ואם הן גדולות אז לרבעים ומוסיפים לשעועית הירוקה. לאחר מכן מוסיפים שקדים ומערבבים
  • מפרידים את עלי הבזיליקום מהגבעולים, חותכים אותם ביד ולא בסכין ומוסיפים לסלט
  • סוחטים מיץ מחצי לימון ומוזגים מעל. מתבלים במלח ופלפל שחור לפי הטעם ומגישים
  • הסלט במיטבו ביום ההכנה. רצוי לאכול אותו פושר. אם נשאר מהסלט שומרים במקרר

הערות והצעות

  • השתמשתי בעגבניות שרי בכל מיני צבעים. תבחרו את סוג העגבניות לפי מה שטעים לכם
  • אני ממש אוהבים שקדים קלויים בסלטים. אפשר להחליף את השקדים בכל סוג אחר של אגוזים. רצוי לקלות את האגוזים על מנת להדגיש טעמים ולחזק את הפריכות שלהם
  • שעועית ירוקה טרייה או קפואה מה שיש לכם בהישג יד. אני תמיד דואגת שיהיה לי במקפיא וככה אפשר להיות ספונטניים
  • מאוד חשוב להקפיד על זמני חליטת והקפצת השעועית הירוקה כי היא צריכה להישאר פריכה
סלט שעועית ירוקה ועגבניות שרי.