עוגת שכבות קרם גבינה ופטל

עוגת שכבות קרם גבינה ופטל

עוגה חגיגית מהממת עוגת שכבות קלה להכנה. העוגה מאוד גבוהה אם אתם לא רוצים עוגה כל כך גבוהה אפשר לחלק את הרולדה לשלושה מלבנים במקום לארבעה.
לצערי הרב לא הספקתי לצלם את העוגה בחתך רוחבי עקב החיסול הנקודתי והמהיר

עוגת שכבות קרם גבינה ופטל

מצרכים

עוגה לבנה

4 ביצים בגודל L
120 גרם סוכר (1/2 כוס ועוד כף)
120 גרם קמח (1 כוס פחות כף)

סירופ סוכר

100 גרם סוכר (1/2)
120מ"ל מים (1/2 כוס)
2 כפות רום אלכוהול או ליקר תפוז

מלית קרם פטל

225 גרם גבינת שמנת 25-30% (גביע אחד) להוציא את הגבינה מהמקרר כחצי שעה לפני ההכנה
500 מ"ל שמנת מתוקה (להקצפה)
100 גרם שוקולד לבן
4 כפות אבקת סוכר
1 כוס פטל קפוא או טרי (כ- 100 גרם)

עיטור העוגה

 כ- 10 יח' פטל קפוא או טרי, עלי נענע טריים, כמה כדורי קליק לבן אם אוהבים

עוגת שכבות קרם גבינה ופטל

אופן הכנה

עוגה לבנה

להקציף ביצים שלמות וסוכר כחמש דקות לקבלת קצף סמיך ובהיר. בעזרת מטרפה לקפל פנימה את הקמח בפעמיים לקבלת תערובת אחידה. לרפד תבנית שטוחה גדולה (הגדולה הסטנדרטית של התנור ,לא התנורים הרחבים אלא הרגילים) בנייר אפייה משומן מלמטה ומלמעלה על מנת שלא יזוז הנייר בזמן שיטוח תערובת העוגה. להעביר את התערובת לתבנית ולשטח באופן אחיד, לאפות בתנור בחומם מראש ל-190 מעלות . זמן אפייה כ- 11 דקות לקבלת צבע זהוב ולא חום כהה. לצנן.

סירופ סוכר

בסיר קטן להרתיח סוכר ומים כחמש דקות על להבה בינונית. לצנן היטב ולהוסיף 2 כפות רום. לערבב.

עוגת שכבות קרם גבינה ופטל

מלית קרם גבינה ופטל

לקצוץ את השוקולד הלבן ולהמיס על בן מארי או במיקרוגל (במיקרוגל לשים לב רק על חום בינוני נמוך ולזמנים קצרים ביותר כי שוקולד לבן נשרף בקלות במיקרוגל) לערבב לאחר ההמסה שלא יהיו גושים ולשים בצד. להקציף שמנת מתוקה עם 3 כפות אבקת סוכר לקבלת קצפת יציבה אך לא חזקה מאוד. במעבד מזון לטחון כוס פטל וכף אבקת סוכר. לערבב עם מטרפה שוקולד לבן וגבינת שמנת לקבלת מרקם אחיד ( השוקולד צריך להיות בטמפ' החדר ולא חם). לקפל פנימה את הקצפת שהכנו בשלב מס' 2. להוסיף את הפטל הטחון ולקפל לקבלת תערובת אחידה

הרכבת העוגה

לחתוך את העוגה הלבנה ל- 4 רצועות שוות ולהכין מגש או צלחת הגשה מתאימה באורך לרצועות העוגה הלבנה. להעביר שליש מכמות קרם הגבינה לשק זילוף  עם צנתר חלק מס' 12. להניח רצועת עוגה לבנה על צלחת הגשה, בעזרת מברשת להרטיב את העוגה בסירופ סוכר בנדיבות. לזלף פסים של קרם לרוחב העוגה. להניח על הקרם שכבה נוספת של עוגה לבנה, שוב להרטיב בעזרת מברשת את העוגה בסירופ סוכר ולזלף באותה הצורה לרוחב העוגה פסים של קרם גבינה. להניח מעל עוגה לבנה ולחזור על התהליך של הרטבת העוגה בסירופ סוכר וזילוף קרם פטל לרוחב העוגה. מזלפים קרם פטל גם על השכבה האחרונה של העוגה שהנחנו, מעטרים בפטל ,עלי נענע וקליק לבן. מאחסנים במקרר עד להגשת העוגה.

רצוי להגיש את העוגה ביום ההכנה. העוגה טובה עד שלושה ימים

עוגת שכבות קרם גבינה ופטל