דובשניות עם סילאן או דבש

 דובשניות עם סילאן או דבש

דובשניות הן עוגיות עם סילאן או דבש שאני מכינה לכבוד ראש השנה. אני שמה בתוך בצק דובשניות סילאן או דבש תלוי מה מתחשק לי באותו רגע.
עם הסילאן יוצא לדובשניות צבע יותר כהה וטעם שונה מזה שיוצא בשימוש בדבש. הדבש נותן טעם יותר עדין. גלגול העוגיות באבקת סוכר נותן לדובשניות מראה של רעידת אדמה מבחוץ. חשוב לא לאפות אותן יותר מידי כי אז הן לא יהיו רכות ועסיסיות.
אני אוהבת למלא צנצנת יפה בעוגיות דובשניות ולתת מתנה כאשר אני מתארחת בחגים. לא מכירה מישהו שיסרב לדובשניות תוצרת בית.

דובשניות עם סילאן או דבש

מצרכים

 160 גרם דבש או סילאן (1/2 כוס)
160
 גרם סוכר חום כהה (3/4 כוס)
120
 מ"ל שמן תירס או קנולה (1/2 כוס)
2
 ביצים גודל L
1
 כפית קינמון
1/4
 כפית ציפורן
1/4
 כפית זנגביל (ג'ינג'ר) יבש וטחון
 420
גרם קמח (3 כוסות)
1/4 1  כפיות אבקת אפייה
1/4 1  כפיות סודה לשתייה

ציפוי

 150 גרם אבקת סוכר

דובשניות עם סילאן או דבשדובשניות עם סילאן או דבש

אופן הכנה

  • לחמם סילאן או דבש בקערת זכוכית, אני מחממת במיקרוגל כ- 30 שניות כדי שיהיה נוזלי. להעביר לקערת המערבל. להוסיף שמן, סוכר חום, ביצים, תבלינים ולערבל לקבלת תערובת אחידה
  • לנפות יחד קמח, אבקת אפייה וסודה לשתייה ולהוסיף לקערת המערבל. לערבל רק עד שהחומרים מתאחדים ונוצר בצק רך. להעביר את הבצק לתבנית שטוחה או קופסת פלסטיק רחבה, לכסות ולאחסן במקרר למשך שעה לפחות. אפשר לשמור במקרר עד 24 שעות
  • מחלקים את התערובת ל- 50 ריבועים קטנים או שוקלים את הבצק ומחלקים ל- 50 כדורים במשקל זהה. את עיגולי הבצק טובלים באבקת סוכר מנופה ומניחים בתבנית מרופדת בנייר אפייה. חשוב לשמור על רווחים גדולים בין העוגיות כי הן מתפשטות לצדדים בזמן האפייה
  • לאפות בתנור שחיממנו מראש ל- 170 מעלות כ- 11 דקות ולא יותר כדי שלא יצאו עוגיות יבשות. לצנן היטב ולאחסן בקופסה אטומה

 

דובשניות עם סילאן או דבש