עוגיות פליקס עוגיות לכלבים תוצרת בית

 עוגיות פליקס עוגיות לכלבים תוצרת בית

עוגיות הן פינוק. גם אצל כלבים לא מומלץ לאכול אותן במקום ארוחה אלא כפרס על התנהגות טובה או בזמן שהכלב יודע לעשות את הפרצוף הכי מתוק והכי כובש ומתחשק לנו לתת לו משהו טעים. הייתה תקופה שקניתי עוגיות מוכנות ואחרי שקראתי את רשימת הרכיבים הבנתי שגם במקרה הזה תוצרת בית עדיפה בהחלט על פני אלו הקנויות. נא לבדוק את רכיבי העוגייה במתכון ולשים לב הכלב שלכם לא רגיש לאחד מהם. אפשר ורצוי להתייעץ עם הווטרינר של הכלב ליתר בטחון.

עוגיות פליקס עוגיות לכלבים תוצרת בית

קצת על פליקס ואיך הוא הפך להיות בן משפחה שלנו

אחרי שהילדים גדלו קצת, מאוד רציתי להביא כלב. מילדותי הורגלתי לחיות עם כלבים, לאהוב אותם ולטפח אותם. עשינו דיון משפחתי והוחלט שאפשר ויש הסכמה שכל אחד יתרום את חלקו במאמץ (טיולים, ווטרינר, אוכל וכדומה) במהלך מסע החיפושים, שכלל סיור בכמה עמותות המצילות כלבים שאין להם בית, ראיתי בדף הפייסבוק של עמותת רחובות אוהבת חיות צילום של כלב קטן ורזה ,עם פנים עצובות שמחפש בית חם שיאמץ אותו. חגי ואני החלטנו שניסע לראותו אותו וביום שישי אחד נסענו בבוקר ופגשנו שם מתנדבת מקסימה בשם דר שחסכה מאתנו את המראות הקשים מאוד של הכלבייה הלב נשבר מלראות את הכמות האדירה הזו של הכלבים שמחפשים בית חם וגם חתולים. נותרנו בחוץ וחיכינו בסבלנות שתוציא אלינו את פליקס. לפתע ראינו אותה מגיעה עם כלב קטנטן ,רזה בצורה מפחידה, ממש ראו לו את העצמות. ישבנו ודברנו וגם דר בדקה אותנו (בשם פליקס) לראות שבאמת אנחנו מתאימים להיות משפחה מאמצת. חזרנו הביתה עם פליקס, בדרך קנינו לו אוכל, משחקים וחטיפים. לקחו כמה שבועות עד שפליקס הרגיש ממש נוח אצלנו בבית. כולנו מאוד אוהבים אותו ושמחים לראות איך התקדם ועלה במשקל, התחזק והפך לבן בית פליקס אצלנו משנת 2011.

עוגיות פליקס עוגיות לכלבים תוצרת בית

מצרכים

60 עוגיות

1/2 1 כוסות קמח מלא
1/2 כוס קמח תירס
1 כוס שיבולת שועל אינסטנט
50 גרם חמאה רכה או מרגרינה
4 כפות חמאת בוטנים טבעית וללא תוספות כמו סוכר, בוטנים קצוצים וכד'.
2 כפות אבקת מרק עוף או בטעם עוף
1 ביצה
1/3 כוס מים או מי מרק עוף
3-4 כפות קמח  לקימוח משטח העבודה

עוגיות פליקס עוגיות לכלבים תוצרת ביתעוגיות פליקס עוגיות לכלבים תוצרת בית

אופן הכנה

לחמם תנור ל-180 מעלות
במיקסר או בקערה גדולה לשים קמח מלא, קמח תירס, שיבולת שועל ולערבב
. להוסיף חמאה וחמאת בוטנים ולערבב היטב. להוסיף ביצה ואבקת מרק ולערבב, תוך כדי ערבוב להוסיף מים או מרק עוף ולהמשיך לערבב עד שמתקבל בצק אחיד.

לקמח משטח עבודה ,לרדד מחצית מכמות הבצק לעלה בעובי של 1 ס"מ. בעזרת חתכן לקרוץ עוגיות ולהניח בתבנית מרופדת בנייר אפיה. אותו הדבר לעשות עם החלק השני של הבצק. לאפות בתנור שחומם ל- 180 מעלות ,כ-20 דקות עד חצי שעה. לשים לב לא לאפות יתר על המידה. לצנן היטב ולאחסן בקופסה אטומה

 

עוגיות פליקס עוגיות לכלבים תוצרת בית