פיתות בצל של פעם כמו שאבא שלי אוהב

 פיתות בצל של פעם כמו שאבא שלי אוהב

זיכרונות של אוכל מהילדות הביאו אותי להכין פיתות עם בצל כמו שאבא שלי אוהב. השילוב בין בצק אוורירי ובצל מטוגן עם קצת פרג ומלח פשוט מושלם. אין ספק שזה זיכרון טעים במיוחד כי ברגע שנגסתי בפיתה ישר עפתי חזרה לגיל עשר וזה היה רגע קסום. לשמחתי אבא שלי שיהיה בריא אהב את השחזור והרי זה הכי משמח.  איזה כיף לשתף אתכם במתכון אולי גם לכם יש זיכרונות ילדות של פיתות בצל

רבים פונים אלי ואומרים לי שזה פלעצלה - לחמניות בצל פולניות
אבל מדובר כאן בפיתה עם בצל. דומה אבל שונה :)

פיתות בצל של פעם כמו שאבא שלי אוהב

מצרכים

10 פיתות גדולות ושמנמנות

בצק

560 גרם קמח ( 4 כוסות )
25 גרם שמרים טריים או 8 גרם שמרים יבשים
2 כפות סוכר לבן או חום
360 מ"ל מים בטמפרטורת החדר ( 1/2 1 כוסות )
60 מ"ל שמן קנולה או שמן זית ( 1/4 כוס )
2 כפיות מלח

מילוי בצל

3 כפות שמן זית
3 יח' בצל יבש גדול
1/4 כפית מלח
1/2 כפית פלפל שחור גרוס עבה

לציפוי

2 כפות פרג שלם 
1 כף מלח גס

אופן הכנה

בצק

בקערת מיקסר לשים שמרים, סוכר וכוס מים. לערבב עם מטרפה ולתת לנוח חמש דקות. לנפות קמח ולהוסיף, להתחיל לערבל ולהוסיף שמן, מלח ועוד רבע כוס מים. אם יש צורך בעוד מים להוסיף עד רבע כוס. זה משתנה לפי סוג הקמח ומזג האוויר. לערבל כחמש דקות במהירות בינונית לקבלת בצק אחיד וגמיש. לכסות ולהתפיח להכפלת נפח. זה לוקח בקיץ כשעה ובחורף שעה וחצי בערך.

מילוי בצל

בזמן שהבצק תופח נכין את המילוי. לחתוך בצל לפרוסות דקות ולטגן בשמן זית רק עד להזהבה קלה. לא לתת לבצל להשחים. להוסיף לבצל מלח ופלפל שחור. לערבב ולהעביר לצלחת שטוחה כדי שיתקרר (אין צורך להעביר למקרר)

פיתות בצל של פעם כמו שאבא שלי אוהבפיתות בצל של פעם כמו שאבא שלי אוהב

הכנת הפיתה 

  • לאחר שהבצק תפח לחלק ל- 10 חתיכות שוות בגודלן (אצלי הן שקלו 105 גרם כל חתיכה) וליצור מהן כדורים. להניח על משטח מקומח
  • בעזרת מערוך לשטח כל כדור בצק לפיתה בעובי 1 ס"מ ולהניח בתבנית מרופדת בנייר אפייה. אני משמנת את הנייר לפני הנחת הפיתות. בכל תבנית שמתי 5 פיתות. לכסות במגבת ולתת מנוחה 15 דקות
  • לאחר 15 דקות בעזרת האצבעות ליצור שקע בפיתה. יש להשאיר שוליים בעובי של 1 ס"מ (ראו בתמונה כאן למעלה)
  • למלא את השקע במילוי בצל בערך כף מילוי לכל פיתה, לשטח את המילוי בשקע ומעל לפזר פרג ומלח גס. לתת מנוחה של 15 דקות
  • לחמם תנור ל 220 מעלות ולאפות כ- 15 עד 20 דקות. אני אופה 10 דקות על המסילה התחתונה כדי שהפיתות יקבלו מכת חום מלמטה ועוד כחמש דקות במסילה האמצעית להזהבת החלק העליון של הפיתה
פיתות בצל של פעם כמו שאבא שלי אוהב
 

פיתות בצל של פעם כמו שאבא שלי אוהב