לחמניות בית ספר לכריכים טעימים

 לחמניות בית ספר לכריכים טעימים

הילדים שלי די מפונקים והם התרגלו מגיל קטן שכל בוקר מחכה להם בקופסה כריך מושקע של  לחמניות בית ספר נהדרות עם מבחר ממרחים או תוספות בהתאם להעדפה של כל אחד מהם. אני מאוד אוהבת להכין לחמניות בית ספר בעצמי ולא לקנות כי כך אני יודעת מה יש בתוך הלחמניות ולא מוסיפה כל מני חומרים משמרים או מזרזי התפחה. מה שחשוב בהכנת לחמניות בית ספר הוא לפנות זמן כי צריך סבלנות להתפיח את הבצק לעצב את הלחמניות לצורות ולאפות. זה ממש לא קשה להכנה אבל כן תהליך שאורך כשלוש שעות. כל מוצאי שבת אני מכינה לחמניות. את הלחמניות אני מקפיאה ובכל בוקר כשאני כמה מוקדם להכין כריכים לגלי ואלמוג, אני מפשירה כמה לחמניות (כן גם לך סיון, למרות שאת מכינה את הכריכים שלך לבד כבר כמה שנים) ומכינה מהם כריכים מפנקים ומלאי כל טוב.

לחמניות בית ספר לכריכים טעימים

מצרכים

16 לחמניות גדולות  

1 ק"ג קמח (מנופה)
2 כפות שמרים יבשים ( או 50 גרם שמרים טריים)
3 כפות סוכר
1 כף מלח
2 ביצים גודל
L
160 מ"ל (3/4 כוס ) שמן קנולה או תירס
480 מ"ל  - 360 מ"ל מים ( 2 - 1/2 1 כוסות)
ציפוי
1 ביצה
שומשום, קצח, פרג לא טחון

2 תבניות אפיה שטוחות מרופדות בנייר אפייה

אופן הכנה

בקערת המערבל שמים שמרים, סוכר ומחצית מכמות המים. מערבבים היטב ונותנים מנוחה של כעשר דקות. לאחר מכן מוסיפים קמח, שמן, ביצים ובסוף מלח. לשים במהירות איטית כעשר דקות במיקסר או ביד.
הבצק צריך לצאת רך וגמיש אך לא דביק מידי ונוח לעבודה. 
יש לשמן מעט קערה גדולה. להניח בה את הבצק ולשמן אותו מכל צדדיו. לכסות בניילון נצמד ולהתפיח להכפלת הנפח
.
לאחר התפחה ראשונה מוציאים את האוויר מהבצק, לא באלימות פשוט ללוש אותו מעט או עם אגרופים ללחוץ על הבצק ולהוציא את האוויר.
שוב לכסות את הבצק ולתת לו מנוחה של 20 דקות.
לאחר 20 דקות לחלק את הבצק ל - 16 חלקים. מעצבים לכדור או גליל ומעצבים לאיזה צורה שאוהבים. במהלך עיצוב הלחמניות, יש לכסות את חתיכות הבצק שמחכות בצד עם מגבת על מנת שהבצק לא יתייבש.

לחמניות בית ספר לכריכים טעימים

 עיצוב הלחמניות

לחמניות מאורכות, בעזרת מערוך לרדד מעט את הבצק, לשטח אותו ולגלגל אותו לרולדה מהודקת.  ללחמניות קשר ,כמו שזה נשמע ,מגלגלים את הבצק לגליל לא ארוך מידי (כ-10 ס"מ) ועושים בו קשר. מעבירים את הלחמניות לתבנית שטוחה מרופדת בנייר אפייה. מתפיחים כחצי שעה-שעה תלוי במזג אויר. רצוי להניח מגבת דקה ונקייה מעל הלחמניות בזמן התפיחה. בכל תבנית לסדר במרווחים יפים את הלחמניות.
לחמם תנור ל- 180 מעלות. למרוח את הלחמניות בביצה טרופה ולפזר מעל את התוספת האהובה עליכם.  לאפות כ- 25 דקות עד קבלת צבע זהוב -חום יפיפה.

לאחר שמוציאים את הלחמניות מהתנור, יש לכסות במגבת נקייה כ- 10 דקות. זה יגרום ללחמניות להיות רכות. לאחר צינון הלחמניות ניתן להקפיא אותן בשקיות אטומות, אני חותכת את הלחמניות באמצע לא עד הסוף לפני ההקפאה כך יותר קל להפשיר אותן ולמרוח בהן שלל ממרחים טעימים.

לחמניות בית ספר לכריכים טעימים

הערות והצעות

אפשר לאפות בטורבו את שתי התבניות, רק אם אתם מכירים את תכנית הטורבו בתנור שלכם. אני לא ממליצה לאפות בטורבו את הבצק אפשר להכין ערב קודם, יש להפחית מעט את כמות השמרים במקום 50 גרם שמרים טריים יש להשתמש ב- 30 גרם שמרים טריים או כף אחת של שמרים יבשים לתת לבצק התפחה ראשונה במקרר (רצוי לא יותר מ -  12 שעות) להוציא מהמקרר ולהביא לטמפרטורת החדר ואז להמשיך באותו אופן הכנה.

ללחמניות  עם קמח מלא,500 גרם קמח לבן מעורבב עם 500 גרם קמח מלא ועוד כוס סובין שיבולת שועל, עוד כוס מים בערך, תלוי בספיגה צריך לשים לב כל שלבי ההכנה ושאר החומרים נשארים אותו הדבר לשים לב שהתפיחה יכולה לקחת קצת יותר זמן בגלל כובד הקמח